onsdag 8 mars 2017

Vi leker och leker

Den första tiden efter operationen håller vi oss lite på vår kant, helt enligt rekommendation, för att undvika infektioner. Jag älskar ateljén (trots att jag från början inte ville ha huset just på grund av den)! Vi bygger hinderbanor, spelar "Cotton eye Joe" och kör så många varv att storebrors hår blir alldeles blött av svett och kinderna rent rosiga.

Och vi bygger koja där man kan lysa med ficklampan.

Och när det inte blåser och snöar på tvären är vi ute och skottar eller leker med Cosmos eller kör lastbil eller...
Lillebror premiäråker sittdelen till vagnen och är mycket nöjd med det :)

Nu hoppas vi bara att han snart sover på nätterna igen. Det är verkligen mycket bärande och väääldigt lite sömn nattetid. Visst vanligt de två till fyra första veckorna...

4 kommentarer:

  1. Vilken mamma du måtte vara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ärligt talat är jag en ganska lat mamma. Att få en (vår) tvååring att sysselsätta sig på egen hand några längre stunder känns som ett betydligt större projekt än att engagera sig gemensamma lekar och att göra hushållssysslor tillsammans... Och jodå, han får allt öva på att göra saker själv emellanåt också -bäst att förtydliga ;)

      Radera
  2. Jag säger igen: vilken tur de haft, gossarna och inte minst den lille minste som kom just till er. Sen är det ju egentligen inte så märkvärdigt att man går upp i de här olika rollerna - jag gjorde det och du också. Man gör det ju bara, eller hur. Lycka till nu hemmavid också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser det som ett privilegium att få vara hemma så här med barnen. Det finns visst dagar eller stunder när jag ser fram emot att de ska bli äldre och aningen mer oberoende, men det här är så få år av livet och jag förstår att jag kommer att sakna den här tiden så småningom.
      Tack :)

      Radera