fredag 10 mars 2017

Pusselbarn med lördagsplaner

Om man tänker att livet är uppdelat i perioder, då är det här en period då jag tänker att "ojoj, det var ruggigt vad sent jag kom i säng ikväll" när klockan är kvart över nio 😅

I morgon är det lördag. Storebror har redan planerat upp dagen:
"När jag vaknar ska vi äta ägg och scones. Och sen ska jag titta på Mästerflygarna efter frukosten. Tänkte jag. Och sen borde vi gå på gympan, för det var så längesen."

Ja men då så. Faktiskt tänkte vi att han ska få göra det. Gå på gympan. Efter flera veckors isolering. 
Han som idag åkt båt med sin lillebror och levererat paket trots alla farliga krokodiler!
I

Och som, efter en lång period av ointresse för sina pussel, på förmiddagen la ett trettiobitars och på eftermiddagen ett fyrtiobitars, alldeles på egen hand!



4 kommentarer:

  1. De har bättre koll än en kan tro barnen, kul att han gillar gympan.
    Inget verkar kunna stoppa storebror från att leverera sina paket, kanske skulle han ta över efter PostNord?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja vad överraskade folk då skulle bli när de plötsligt får sina paket i tid (fast ärligt talat ska jag inte klaga -jag har övervägande positiva erfarenheter av paketleveranser).

      Radera
  2. Snygg båt och bra att någon tar hand leveranserna. T o m lördagsutdelning?

    Lillebror blir verkligen underhållen och får vara med på stora äventyr på havet.

    Go tur från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Storebror har (än så länge) gärna lillebror med sig på allt och lillebror är supernöjd över att få vara med :)

      Radera