söndag 12 mars 2017

Nu börjas det -vårtecknen

Den som känner att det är tjatigt med vårtecken överallt bör inte läsa här under en tid framöver. Jag blir nämligen alldeles prilligt lycklig av allt som vaknar just nu. Att kratta undan löv i rabatterna och upptäcka nytt liv där under.
Vintergäck och snödroppar blommar här för fullt (i grannarnas trädgårdar, i vår egen är det bara enstaka exemplar och jag säger varje år att till hösten måste jag peta ner fler lökar!). Och idag upptäckte jag den första scillan (det har vi däremot gott om i den egna trädgården).
Tjoho, vårtecknens tid är här!

3 kommentarer:

  1. Hej
    När jag tittade på mina tågtider på onsdag, såg jag att jag har nästan 1,5 timmes väntan i Hallsberg. Om nu tågen går som de ska.... spännande att se denna metropol! Bor du inom vinkavstånd?

    SvaraRadera
  2. Hoppas inte att jag skrämde upp dig... jag förstår fullkomligt väl om du är fullt upptagen med dina små - eller av att försöka sova ifatt. Jag går en promenad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, så lättskrämd är jag inte. Vi bor ju dock inte riktigt på vinkavstånd, men jag har skickat meddelande till dig på facebook :)

      Radera