måndag 20 mars 2017

Ett Foto I Timmen

Åter dags för efit...

Runt fem
kommer jag på att det är efit. Lillebror tyckte förstås att det var morgon redan klockan fyra... Lyssnar på pappapodden och ska precis slå igång en diskmaskin (som borde ha satts på igårkväll).

Runt halv sju
läser storebror böcker för lillebror.

Runt halv åtta
sjunger vi veckosången och går igenom dagen. Dagmamma på förmiddagen och kompisbesök i Örebro på eftermiddagen.

Strax efter åtta
är det dags att knata iväg. Lillebror somnar förstås bums i vagnen och jag inser att rutinerna som jag varit så bekväm med de senaste veckorna idag kommer att ändras. Typiskt bebisar ;)

Runt nio
är jag på promenad med Cosmoshunden. Fullt med snöflingor, men slaskigt på vägen.
Läser meddelande om att eftermiddagens kompisbesök blir inställt på grund av besvärliga fogar -fullt rimligt när någon passerat bf med flera dagar...

Runt tio
spanar jag på distanskurser till hösten. Ååååh vad mycket intressant det finns! Jag hade nog kunnat plugga hela livet...

Runt elva
gör vi oss ett, eller några, ärenden i centrum.

Strax efter tolv
har vi hämtat han som sagt "hejdå! tack för idag!" till sin dagmamma när han gick :)

Runt ett
får småplantorna vatten. Gurkorna leder ligan -alla frön sattes samtidigt.

Runt två
har han önskat ett helt päron och vatten till mellis.

Runt tre
väntar de på lillebror och mamman som tar såååå lång tid på sig.

Runt fyra
har vi gått långt (för en tvååring) och postat brev. På vägen hem stannar vi till vid bilen. Hunden upptäckte snart att sanden runt bilen använts flitigt av katterna...

Runt fem
är det middag för såväl två- som fyrbenta.

Runt sex
börjar myset här hemma. Att tända ljus, krypa upp i soffan och titta på Bolibompa tillsammans, det är grejer det.

Runt sju
tar de myset till ytterligare en nivå. Vi har kvällsfikat tillsammans och nu är det läggdags för barnen.

Runt åtta
dejtar jag pumpen. Till påsk är planen att jag ska kunna lämna tillbaka den. Lillebror blir sju månader på onsdag och har de sista veckorna fått gå över nästan helt på ersättning (jag skulle gärna säga att han även äter en del mat, men se det intresserar honom inte det minsta).

Det får vara den sista bilden. Nu är klockan nio, jag ska gå kvällsrundan med Cosmoshunden och sedan gå till sängs så att jag orkar med lillebrors morgonpigghet.

25 kommentarer:

  1. Tidig men trivsam morgon/förmiddag. Önskar en fortsatt bra dag trots inställt kompisbesök.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För tidiga morgnar, men dagarna blir ju bra ändå 😊

      Radera
  2. Jag blir så glad när du är med i Efit, dina dagar är favoriter att följa! :-) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Roligt att höra! :)
      Gillar det här med EFIT, det var bra att vonkis fick mig att börja. :)

      Radera
    2. Haha...trodde kommentaren var ett svar på min, som det kan bli...haha....

      Radera
    3. Men jag är glad att DU också är med! :-)

      Radera
    4. ❤ Jag är ju oftast med... när du påminner 😉

      Radera
  3. Ja de små är inte lätta att styra över.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, de gör liksom allt sim oftast inte alls som man tänkt sig.

      Radera
  4. Och jag är inte med, men läser ....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är godkänt -du uppdaterar ju så flitigt ändå 😉

      Radera
  5. Kikade in på din dag. En till som skulle kunna fastna i högskolevärlden resten av livet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hade det bara varit en smula lönsamt så... men jag brukar försöka läsa någon kurs på distans och halv- eller kvartsfart emellanåt. Kunskap är aldrig fel och dessutom känner jag mig piggare i hjärnan då.

      Radera
  6. Usch för kurser.. är som när man ska läsa bruksanvisningar ;) Haha.

    SvaraRadera
  7. Det är visst väldigt tätt mellan EFIT-dagarna... för mig räcker det med en gång i halvåret.
    Jag inser att man hinner väldigt mycket mindre när man sover så länge på morgnarna som jag och maken gör.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Två gånger i månaden 😊 Jag får ofta som mest gjort på morgonen. Är jag uppe länge på kvällen däremot fastnar jag ofta framför teven eller datorn...

      Radera
  8. her var det full rulle skjønner jeg...
    Takk for titten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sådär som det blir med småbarn :)

      Radera
  9. Kikar in igen för att se resten av din dag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag har varit urdålig på att kika runt hos andra... den här gången också...

      Radera
    2. Ledig igår, hemma sjuk idag så då finns det gott om tid att kika runt. En vanlig arbetsdag skulle det bli lite värre på den punkten för min del.
      Man får passa på när tiden finns. :)

      Radera
  10. Du får se det positivt, ni har redan anpassat er till sommartidsomställningen. Jag minns att mina ungar gjorde det två veckor i förväg. Fast kl 5 är onödigt tidigt då också ...
    Det är inte utan att jag saknar småbarnsåren lite när jag ser dina foton.

    SvaraRadera
  11. Tjoho! Här kommer ett svar på din kommentar i min blogg: Håller helt med dig! SMS-lån är av ondo! Gjorde det bästa av en lite obekväm situation där jag liksom lovat att skriva en sak utan att ha fått kläm riktigt exakt på vad det var jag skulle skriva om. :-)

    SvaraRadera
  12. Och jag som tycker mina morgnar är tidiga :-)
    brukar också sitta och sukta över kurskatalogerna så här års. Finns onekligen mycket intressant att förkovra sig i.

    SvaraRadera