fredag 31 mars 2017

Att behöva nya stövlar

Efter vackra vårvädret följde ruggvädersdagar. Sådär så att man fryser ända in i benmärgen efter inte alltför många minuter ute. Varm mjölk och mys med bok i soffan känns högaktuellt. Särskilt om lillebror sover. Populärast just nu är böckerna om Halvan eller Dagspöket...

Innan vi gick in igår fick gummistövlarna genomgå ett eldprov... eller snarare ett vattenprov. Storebror har ofta varit fuktig eller blöt om fötterna när vi kommit in. Oklart dock om han hunnit kliva i vatten efter att han tagit av sig. Men nu vet vi. Gummistövlarna klarade inte testet.

Vårt barn kan vara synnerligen blygt. Särskilt när han förväntas prata. Men det finns också situationer när blygheten är som bortblåst. Igår eftermiddag stegade han in i Kavatbutiken och sa till mig att han skulle "handla kälv". Sedan klev han målmedvetet fram till disken och berättade för expediten att han ville ha orange stövlar. Nu fanns det inga som var orange, men väl gula och de mätte fötter och fixade rätt storlek och jag är stormförtjust i Kavat, inte bara för kvalitén på skorna utan även för servicen.
Jag fick lösa ut honom förstås, men påsen fick jag inte röra.
Idag visade han stolt upp sina stövlar på öppna förskolan.
Sina gula stövlar som han handlat kälv ❤

10 kommentarer:

  1. Duktiga killen som handlade alldeles på egen hand. Då vet vi var vi ska åka för att testa Mollys gummistövlar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja ni får komma och traska i bäcken :D

      Radera
  2. Vilken fin liten berättelse! Bra val avfärg tycker jag också.

    Vilken kille, fixade hela köpet själv(utom betalningen då....)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hrm, jag har ju då lite svårt för just gul eftersom det lätt ser så smutsigt ut. Men absolut, det är klart att han själv får välja färg på sina stövlar :)

      Radera
  3. Ja, vilken kille! säger jag också.

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat, Noah! Dagspöket var en boksom var mäkta populär hos oss på den tiden det begav sig. Så pass att vi pratar om den fortfarande sådär 25 år senare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju också bra förtjust i dagspöket och veta att den var populär på förskolan. Halvanböckerna är också bra med en del fakta, men tjatiga när man läst dem hundra gånger ;)

      Radera