lördag 18 februari 2017

Sjukstuga

Välkomna till sjuklingsbloggen!
Nog är det väl lite ironiskt att det är när vi knappt träffat en människa på en vecka som vi insjuknar. Först storebror med feber och djup hosta nattetid. Och nu lillebror som låter rent förskräckligt -hes med en hosta så att jag i natt satte mig käpprätt upp och först trodde att bebisen åkt på falsk krupp. Inte förrän vi fått ordning (nåja) på den situationen insåg jag att jag själv också drabbats av både halsont och feber.

Där befinner vi oss idag. Småbarnslivet när det kanske är lite mindre idylliskt. Med en otäckt hostande bebis som helst bara vill bli buren, en mamma som klunkar brusalvedon och ingefärste och helst hade velat dra täcket över huvudet, en ganska tillfrisknad tvååring som i sanning sätter sin pappas tålamod på prov och så en pappa som förstås hade önskat sig en helt annan start på sitt sportlov. Att få sätta sig i lugn och ro med en öl framför fotbollen känns nog för dagen som en rätt avlägsen dröm 😂


2 kommentarer:

  1. Jädrans virusar! De har säkert legat och väntat nere vid brevlådan med almanackan i högsta hugg så koll på rätt datum lagom till sportlovet....

    Hoppas det går över någorlunda snabbt. Krya på er allihopa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. På sätt och vis är det ju bra tajmat så att maken kan hjälpa till att ta hand om barn när jag är sjuk. Däremot är det bara drygt en vecka kvar till operation så lillebror får skynda sig att bli frisk!
      Tack 😊

      Radera