söndag 5 februari 2017

Nu är lillebror döpt

Ja, så var det då dagen d, dopdagen, och tro det eller ej, men båda barnen var friska!
Nästan alla gäster också, fyrtiofem stycken blev vi i kyrkan varav fjorton barn -så härligt :)

Och OM vi har haft en fin dopdag!
Vi är såååå nöjda med dopceremonin och den underbara prästen som jobbat där sedan jag för många år sedan konfirmerades och var ungdomsledare i barnverksamheten. Hon jobbade för övrigt egentligen inte idag, utan kom enbart för att ha lillebrors dop.

Vi tågade in till "Du käre lille snickerbo" och allt kändes så rätt från början.
Storebror fick lite hjälp av ena faddern Anna att hälla vattnet i dopfunten.

Lillebror plaskade glatt i vattnet och hade nog gärna velat bada.

Han hann även tugga ordentligt på rosetten, samt göra små glädjeljud och fyra av ett antal leenden.

Och storebror klämde i när vi sjöng psalmen "bara den som vandrar nära marken".
Avslutningsvis sjöng och spelade min morbror och moster "Tänk att livet har landat just här".

Så blev det dopkaffe och lillebror fick så fina presenter och barnen lekte och som vanligt när det är mycket folk hann jag inte alls prata med alla sådär som jag ville och än mindre fika, men oh så trevligt ändå.

Min mamma var bara ombedd att fixa kaffet men gick all in och styrde upp... allt... i köket.
Och barnens farfar tog tag i disken som om han aldrig gjort annat än stått vid en sådan där snabbdiskmaskin. Och helt plötsligt sprang min gudmor runt och städade och våra vänner bar disk och tja, när vi gifte oss skrev jag att jag var så oerhört glad över hur alla ställde upp och hjälptes åt att fixa så att dagen blev så fin och bra. Precis så kände jag idag också!

(jag själv har inte tagit en enda bild. bilderna i det här inlägget är tagna av min pappa. den sista är tagen av barnens storasyster)

7 kommentarer:

  1. Jättefina bilder, ditt fikabröd var underbart gott. Herregud vad du slitit. Molly undrar varför vi lämnade kvar den fina, röda boken i kyrkan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja den måste ju ha varit oerhört spännande med många färgglada bilder ;)
      Mamma hade ju gjort två sorter också och här hemma bakade jag i så god tid så det har inte alls varit stressigt. Dessutom börjar Noah bli så bra på att baka att han faktiskt är till hjälp (om han är på rätt humör ;)).

      Radera
    2. PS jag gillar att vi alla på sista bilden tittar åt olika håll

      Radera
    3. Jag valde den för att det är den bild jag har där vi tittar åt skapligt samma håll i alla fall 😂

      Radera
  2. Sååå fina bilder och så fint det verkar ha varit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi är jättenöjda. Det kändes verkligen bra :)

      Radera
  3. Tack för bilder. Det är alltid roligt att få vara med på barndop, öven på distans.

    SvaraRadera