söndag 19 februari 2017

Ja, vad var det då som hände i fredags?

Så, vad hände i Sverige i fredagskväll? Som får farbror Trump att lyfta det som en skräckhändelse i ett tevesänt tal? Svaret är... ingenting.
Är man världens mäktigaste man kan man nämligen hugga ett påstående från tomma intet, krydda det lite extra och vips känner alla underståtar att nä, vad som än hänt vill man ju inte ha det så hemskt som det blev i Sverige. Då, i fredagskväll.


I klippet hinner man också uppfatta att han inte vet vad "de där" är för människor och att deras land måste skyddas mot dem. Vad pratar vi om? Zombies? Marsianer?

Jag är på riktigt nyfiken på vad han tror hände här i fredags!

6 kommentarer:

  1. Det var nog "på spåret" han hade hört talas om! Att de inte kunde Norrköping på 10 poäng, så många kloka människor som var insläppta...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja men så måste det förstås vara 😂

      Radera
  2. Eller att jag fick en kram av en patient för vad jag hjälpt henne med under dagen. Jag som arbetar inom den skattefinansierade (och får lön därifrån)vården där alla får vård utan hänsyn till inkomst, eventuellt tagen försäkring eller bakgrund. Det är nog det han ryste över!

    Den mannen är farlig och sjuk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med uppskattning :)
      Jag vill fortfarande mena att det otäckaste inte är Trump som ensam person, utan att så många röstade på honom...

      Radera
  3. Jag är på riktigt rädd för Trump. Vi vill gärna utmåla honom som en pajas och underskattar nog både honom och hans anhängare. Nu har han fått oss att prata om "bilden av Sverige" så han kan syssla med annat.

    SvaraRadera