onsdag 1 februari 2017

Inte bli sjuka nu små barn!

Det här med att planera in ett dop i den månad som numera är känd som vabruari... det var kanske inte världens bästa idé. Jag har förstått att det finns en viss risk för att skaran gäster blir ganska desarmerad, beroende på hur snabbt alla sjuka barn tillfrisknar...

Haken är just bara den att vi också har barn. Och helt bra för mammans nerver är det inte att storebror nu har svårt att sova för att han är så förkyld och att lillebror ligger i sin säng och hostar.
Det är några dagar kvar, intalar jag mig. Och säkert är det värre nu på kvällen/natten...

I morgon ska vi till Karlskogaland och besöka församlingshemmet. Få lite information om sådant som nycklar och larm och se hur det ser ut med servis och diskmaskiner och andra bra pinaler... 

Tulpanerna har absolut ingenting med inlägget att göra, men jag tycker att de är så fina när de har börjat vissna såhär. De får stå ett par dagar till :)


11 kommentarer:

  1. Nej, nej inte bli sjuka nu, vare sig stora eller små! Jag håller alla tummar för att ALLA ska vara kärnfriska lagom till dopet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. De har faktiskt varit skapligt pigga under dagen. Aldrig tidigare har jag varit så ängslig för förkylningar som sedan lillebror kom.

      Radera
  2. Ja, här hålls också tummar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det vore ju hemskt oturligt med sjuka nu när de klarat sig så länge...

      Radera
  3. Säg till om ni behöver hjälp att fixa något inför på söndag! Vi är kvar i kga och har massor av tid över. Förhoppningsvis även friska eftersom jag är hysterisk och inte låter honom träffa andra februaribarn.. (bara för jag skriver så kommer vi garanterat bli sjuka från jobb eller vårt vanligaste utflyktsmål Ica)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst ja, vi skulle ju ha fått till en dejt. Jag har ju t.o.m varit i Kga.
      Supersnällt, men vi har det bara litet och enkelt så det är inte direkt ngt som ska fixas... Däremot är salen där vi ska fika upptagen före dopet, så vi får hjälpas åt lite grann att ställa fram fikat efter själva dopceremonin :)

      Haha, ja då får vi se om ni törs komma på söndag -jag hoppas ju att förkylningarna gått över, men mina barn kommer ju även om de är lite snoriga... Annars har vi också aktat oss rätt noga och inför nästa operation har jag sagt att Noah får avstå dagmamman tre veckor innan, vilket blir större delen av februari 😂 Vänta bara tills L börjar på förskolan 😉

      Radera
    2. Jag längtar inte till förskolebacillerna.. Vi ska nog våga komma på söndag, jag är faktiskt inte särskilt brydd om förkylningar (vill jag poängtera för att verka mindre hysterisk). Fasar bara diverse magåkommor, innan det blev säsong för vinterkräk var vi ofta och skaffade oss förkylningar på öppna förskolan, numera är vi hemma. Så inga magbaciller eller virus tack, så ses vi på söndag! Ska bli så roligt att träffa Hugo (och er andra också så klart)

      Radera
  4. Funderar....vitlök eller ingefära? Bastu och en eller två whiskey? Echinagard?

    Nja, kanske inget att mota bort förkylningar hos två små killar med :-)

    Håller tummarna istället och hoppas virusarna håller sig på avstånd från er alla.

    Schas på sig Virus!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja men lite whiskey vore kanske något 😂

      Radera
  5. Hoppas hoppas!
    Vi brukar kalla tulpaner i det stadiet för orkidéer, för en gång för över 40 år sen lurade jag i en gäst att det var orkidéer. Hon gick på det stenhårt...fast jag erkände innan hon gick.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jo men det låter ju onekligen flottare än överblommade tulpaner 😄 De här har dock nått ytterligare en dimension, så i morgon åker de ut.

      Radera