söndag 19 februari 2017

Huskur

Vi kör fortsatt sjukstuga. Den absolut enda fördelen med att inte amma är att maken kan sköta nattmatandet precis lika väl som jag. Det är lite extra välkommet nu när liten är rosslig och hostig och vaknar betydligt oftare än vanligt samtidigt som min egen febertermometer envist visar på siffror runt 39. Med tillhörande förkylning.
Ingefära har ju dokumenterad effekt mot förkylningsvirus. I alla fall i förebyggande syfte. Jag väljer att tro att det nog är lite kurerande också ;)
1 kopp kokhett vatten
Ett par cm grovriven ingefära
Citron och honung efter smak

Borde vakna frisk som en nötkärna i morgon!

2 kommentarer:

  1. Stackare! Ni som skulle vara isolerade för att inte åka på nåt!
    Jag har också drabbats. Har druckit min ingefärs/citron/honungsjuice hela vintern, men när jag slappnade av helt efter en massa anspänning, då hjälpte inget. Echinaceadroppar, fortsatt juiceintag (lite försiktig eftersom en kompis till mig fick hål i matstrupen av för mycket ingefära och vitlök) och Kan jang... jag har ett gig på onsdag, och i min verksamhet är det inte bra med återbud... jag har klarat det förr med ett par treo och en massa vilja. Men två dagars vila ihop med de två jag tillbringat i soffan redan, ska nog fixa't.

    Hoppas att du piggnar till utan att smitta de andra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, du låter ju som värsta häxmästaren ;) Jag är superdålig på olika kurer...
      Storebror har redan varit sjuk, så förhoppningsvis kommer vår smitta därifrån. Lillebror är den som värst åkt dit och jag hoppas verkligen att han snabbt snabbt blir frisk. Nästa vecka är det ju operation...

      Krya på dig och lycka till på onsdag!

      Radera