söndag 12 februari 2017

Helgen

Och så blev det helg.
Vi inledde med hemgjorda hamburgare (fast köpta bröd). Storebror var dock lite purken över att vi inte shoppade på Mac Donalds...

Lite vinterväder gjorde både två- och fyrbenta lyckliga.

Storebror kunde äntligen åka skidor igen! Han har åkt varv efter varv efter varv efter...

Och så har de byggt lego. I timmar!
Kvalitetstid på hög nivå.


På söndagskvällen hör jag pappan berätta att i morgon, då ska han jobba igen.
Och så hör jag storebrors numera välanvända "varför?"
Följt av "jag vill inte det!" och "då blir jag så sur på ditt jobb!".

Tur för honom att pappan är fröken och har sportlov om en vecka :)

3 kommentarer:

  1. Om du bara visste Karin hur roligt det är att få följa med i pojkarnas utveckling och er tillvaro. HUR ska det gå när du börjar arbeta och kanske inte kan uppdatera som nu ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är inget bekymmer än på ett tag. Jag ska vara hemma ett helt år till 😂

      Radera
  2. Max ska det vara! Inte Mac Donalds! Max är godare kan du hälsa som ett tips från mig till storebror :-)

    Fast hemgjorda är allra bäst! Alltid!

    SvaraRadera