onsdag 15 februari 2017

Alla hjärtans dag

Vi är inte värst mycket för att ösa på varandra materiella ting som är gulliga för stunden, men bara kommer att ligga och skräpa efter ett tag. Alltså blir här inga nallar, mjuka hjärtan eller något annat av allt det där som fyllt alla hjärtans dag-hyllorna i affärerna de senaste veckorna.
Däremot får maken en korg med några öl (och jag insåg snabbt hur länge sedan jag var på systemet. när jag var där senast fanns det en liten smal hylla med några alkoholfria alternativ. nu fanns det en hel avdelning!) och en bit vit choklad och ett kort som storebror har pysslat ihop. Ja med klipphjälp till handen förstås. Hjärtana har han själv stansat ut.
Och till middag gör vi plättar i min mormors gamla lagg. Jag steker. Storebror trycker i hjärtformar.
Så skär han upp en skål melon och en skål äpplen och dukar så fint med servetter på tallrikarna och blir lite, men bara lite, puttrig när jag tycker att vi ska hjälpas åt att riva moroten.
Pappan kommer hem alldeles lagom tills allt är klart.
Blommor till mamman.
Bästa sortens alla hjärtans dag.

2 kommentarer:

  1. Låter så fint! Fantastisk storebror. Han inte bara vill utan kan själv också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja när han är på rätt humör är han till hjälp på riktigt i köket.

      Radera