lördag 28 januari 2017

Fredagsglimtar...

...skulle förstås ha lagts ut igår, men då var min dator och jag inte kompatibla vilket slutade med att jag sa tack för mig och godnatt. En uppdatering senare är vi åter sams :)

Så...
en fredag kan vara makens första fredag på nya jobbet och han kan ta med sig traditionen fredagsslips från sitt gamla jobb. Återstår att se om någon hakar på.

En fredagsmorgon kan storebror och lillebror leka en stund på golvet.

Och innan det blivit ljust ute kan man tända ljus och ha det ganska så mysigt.

Sedan kan det skäras lite fruktsallad och göras lite drömrulltårta.

Man kan tillbringa förmiddagen på lekplatsen och leka med andra fina barn.

En fredagseftermiddag sedan kan man få besök av nästan-grannen med barn som är nästan precis lika gamla som våra (fem dagar skiljer storebror och storasyster, 3,5 månader skiljer de båda lillebröderna).

På kvällskvisten kan maken ägna sig åt sitt nu största intresse -strategispel. Alltmedan frun, som är jag, härjar med datorn.
Så kan det vara en fredag.
Ja, det var just så det var.
En alldeles vanlig och riktigt bra fredag.

6 kommentarer:

  1. Strategispel som man spelar själv? Intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de flesta är från en spelare, men det hade jag aldrig tidigare uppmärksammat. Själv spelar jag mest för sällskapets skull... Och han skulle förstås gärna spela med mig, men jag har just nu inte riktigt ro att sätta mig ner och ägna timmar åt spelande. Föredrar spel som tar max en timme och inte v a r j e kväll. Därför är han med i en brädspelsklubb där han träffar likasinnade och får spela de där spelen som ingen annan vill vara med på ;)

      Radera
  2. Då får man gratulera till nya jobbet!
    Var bär det av nu och med vad?

    Kul med såna grannar och jämnåriga kompisar är ju perfekt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han fortsätter som lärare, men har börjat på en skola här på orten istället. Nu blir han ju oberoende av tåg och bussar och kan till och med gå på drygt en halvtimme.

      Mycket bra med jämnåriga barn :)

      Radera
  3. Vad roligt, Christian har kört Friday-Tieday på jobbet i flera år. Och några har faktiskt hakat på. Men de flesta är värsta tråkmånsarna 😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gnäller inte -inte alls otrevligt att se honom i slips ibland 😄 På hans förra jobb hängde till och med några av eleverna på. Vi får väl se hur det går här...

      Radera