lördag 21 januari 2017

Ett Foto I Timmen

Så var det då åter dags för efit.

Strax efter midnatt
har Cosmoshunden somnat i vardagsrummet, men kommer att komma upp till sovrummet när han så småningom vaknar till.

Runt två
hjälper en mycket trött mamma en ännu tröttare son på pottan. Det fastnade turligt nog inte på bild.

Strax efter tre
har lillebror precis ätit.

Runt fem
har han gett upp det här med natt. Vi går upp och tar dag innan han har väckt pappan och storebror.
Oftast byter vi inte från pyjamas den här tiden, men det... skedde en liten... "olycka" och då kunde jag lika gärna sätta på kläder.

Runt sex
har jag en dejt med pumpen.

Runt sju
är storebror i full färd med att pyssla.

Runt åtta
har vi bakat scones och dukat till frukost.

Runt nio
är vi redo att gå ut.

Ute...
ja, jag firar faktiskt att det är helg och det att pappan är nästan frisk med att, tada, sova! Men maken har med kameran ut och fotograferar storebror som intar förmiddagsmellis utanför sin koja :)

Runt halv tolv
steks den sista pannkakan till lunchen.

Runt halv ett
sitter någon och väntar på att mamman, som är jag, ska komma och läsa bok.

Runt halv två
rastar jag snabeldraken.

Runt tre
har vi kommit in efter en sväng ute. Nu planteras basilikafrön att ställa i fönstret.
Lillebror, som suttit i sjalen hela eftermiddagen, får sitta i stolen och iakttar det hela med stort intresse.
 Runt fyra
åker lillebror sjal igen. Nu bakar vi kanelbullekladdkaka.
 Runt halv sex
har vi väntat en stund på pappan som åkte till jobbet bums efter lunch. Nu bestämmer vi oss dock för att äta innan maten blir kall.

Runt halv sju
kliver jag ut i garaget för att uträtta ett ärende med gamle Saaben.

Runt åtta
bestämmer jag mig för att idag inte (heller) är dagen då gardinerna kommer att sys upp.

Runt halv nio
ligger de här två på golvet och väntar på att mjölken ska bli varm så att lillebror kan äta och gå och sova.

Själv ska jag ha ytterligare en dejt med pumpen innan det är tack och godnatt, men det där får nog bli dagens sista bild här.

23 kommentarer:

  1. God morgon. Man hinner en hel del på småtimmarna. Jag kikar in senare under dagen. Ha en härlig dag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, haha, fast hade jag inte haft barnen hade jag högst troligt och absolut sovit som en stock där på natten :)

      Radera
  2. Jo under tiden med småbarn blir det inte mycket sammanhängande sömn. Hoppas dagen blir lugn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det är helt otroligt att det ändå går så bra. Fast det är ju (förhoppningsvis) under en kort period. Med lite tur sover lillebror lika bra som storebror inom bara något år...

      Radera
  3. God förmiddag.
    Turligt var ordet :-)

    SvaraRadera
  4. Inte mycket sömn där inte..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det ljuva livet som småbarnsförälder ;)

      Radera
  5. Så härligt med de små även om man helst vill få sova på natten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fantastiskt men intensivt. Och jag skulle inte vilja byta bort det för allt i världen!

      Radera
  6. Det finns strykband att snabbfålla gardiner med! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja, det är jättesmifigt, men jag tycker att de lossnar så lätt efter några tvättar...

      Radera
  7. Jag saknar inte nätterna utan sömn...men tycker ändå att bebistiden var helt fantastisk! Att ha en tonåring (snart 2) är också besvärligt ibland (de sover dock. Hela tiden) :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Små barn, små bekymmer... ;)
      Jag vet att jag verkligen kommer att sakna den här tiden så småningom.

      Radera
  8. Basilikafrön ja, de ska i jorden nu! Måste tina upp min jord först bara.
    Gott med pannkakor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte alls börjat med frösådd än, men kryddväxter går ju att ha i köksfönstret :)

      Radera
  9. Svar
    1. Maken gör gärna pannkakor -jag gör på min höjd ugnspannkaka...

      Radera
  10. Det ser alltid så mysigt ut med era sconesfrukostar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mysigt. Scones och ring så spelar vi -bästa starten en lördag :)

      Radera
  11. Tur att man får småbarn när man själv är ung. Blir matt bara vid tanken på att jag skulle stiga upp så tidigt ....,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det skriver du varje gång. Maken anser sig vara alldeles för gammal för sådant här så det är ju för väl att jag är på "rätt" sida fyrtiostrecket 😄

      Radera
  12. Hej. Nästan lika lite sömn hos dig som hos mig men av olika anledningar. Tack för titten och tack för kommentaren hos mig.

    SvaraRadera