torsdag 19 januari 2017

Envis sjuka

Först var det måndag.
Sedan blev det torsdag.
Maken har återigen varit sjuk -den senaste månaden har han varit mer sjuk än frisk och det är otroligt att vi andra har klarat oss (hittills...). Feber och dunderförkylning i två veckor, frisk en vecka och så något nytt förkylningsvirus med ny dunderförkylning med tillhörande näsblod, extremt halsont och så ögonfluss på det.
Roligare kan det ju förstås vara.

Vi har alltså lite grann försökt att hålla oss borta från den sjuka pappan.
Ironiskt nog försöker vi oss också på att undvika rs-virus främst, men även magsjuka, halsfluss och mask som tydligen härjar på högsta nivå på förskolorna här just nu. Öppna förskolan känns därför som ett mindre lämpligt alternativ. Turligt nog har vi nästan-grannarna som är friska och som vi ju så gärna umgås med.
Med barn lika gamla som mina.
Och en mamma som har varit hemma precis lika länge som jag och som därför i största samförstånd kan prata om sådant som att man nu får se hur det ser ut inne hos draken på Bolibompa (jo, det kan vara ett tecken på att vi har varit hemma för länge ;))

Vi har också tagit oss en tripp till Karlskogaland. Trots riktigt slask- och ruggväder hanns det med att byggas en snögubbe med mormorn.
Förlåt mamma, men jag tycker att det är hejdlöst roligt att storebror drog sig ur bilden och att det därför blev en selfie på dig och snögubben. Den glada gubben väger liksom upp... vad var det du sa... den sura gumman ;)
bilden är då tagen av mormorn själv...
Måtte han nu bli frisk snart, maken!

4 kommentarer:

  1. Usch ja, i år frodas verkligen virusen och sjukdomarna! Men du - vad sjutton är "ögonfluss" för något? Halsfluss vet jag bara allt för väl vad det är, men ögonfluss??? :-)

    Hoppas ni fortsätter hålla er friska och att maken piggar på sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ögoninflammation. Haha, när jag läste din fråga kom jag att tänka på att jag tyckte att ögonfluss lät så konstigt när jag flyttade till Örebro. Nu använder jag det själv automatiskt. Gissar att det är dialektalt?

      Radera
  2. Haha!! Bästa selfien ever!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag tyckte att det var riktigt kul 😄

      Radera