söndag 29 januari 2017

Bakstuga

Idag har här varit bakstuga minsann. Kanelbullekladdkaka, kokostoppar, chokladbiskvier, mandelsyltkakor och fudgerutor är nu klara. Samtliga gluten- och laktosfria. Ett par även mjölkfria.
Nu vankas här dop nämligen. Om en vecka ska han döpas, lillebror. En liten tillställning där vi kommer att få hjälpas åt att ställa i ordning mellan själva dopet och dopfikat eftersom lokalen är upptagen innan.
Enkelt ska det vara, sa jag till mormorn. Och totalt stressfritt.
Att ha de flesta kakor klara nästan en vecka i förväg rimmar fint med den planen :)

7 kommentarer:

  1. Det kommer att bli såååå fint och trevligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det :) Den här gången har vi valt att döpa i Karlskoga med en präst som jag känner väl till...

      Radera
  2. I min församling har vi drop-in dop... Hur poppis som helst. Man behöver bara dyka upp med bebis och gäster, allt annat finns på plats. Dopklänning, präst, fika...

    Det blir ju inte lika lyxigt som erat dop men jag tycker det är hur fiffigt som helst. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smidigt. Men vårt dop blir absolut ingen lyxig tillställning. Nästan lite drop-in-variant eftersom inget ska ställas i ordning innan ;) Dopklänningen är densamma som storebror, jag själv och min bror döptes i. Eftersom förra dopet inte gick riktigt som vi tänkt oss har vi valt att den här gången boka i Karlskoga med en präst jag är väldigt förtjust i :)

      Radera
    2. Lyxigt med så mycket hembakt fika, tänkte jag på. :-)

      /Ulrika

      Radera
  3. Drop-in-dop .., har jag aldrig hört talas om! Så finurligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Minimalt med jobb för föräldrarna, ingen stress. Det är ju inte alla som vill/kan ordna kalas själva t.ex.
      De här dopdagarna är otroligt populära. :-)

      I Örebro, tror jag det var, har de även drop-in-vigslar. :-)

      /Ulrika

      Radera