torsdag 15 december 2016

Skogsutflykt och en pyssellåda

Det var, av naturliga skäl, flera veckor sedan vi var på utflykt i skogen. I dag skulle mormorn komma och jag tänkte att det passade fint att passa på. Bara ett par minusgrader och finfint väder. Storebror blev eld och lågor när jag nämnde utflykt och när mormorn kom hade vi packat kaffetermosen, lussekatter, varm mjölk och clementin. Det är så himla enkelt och mysigt att göra ett litet äventyr med en tvååring!
Jag hämtade energi och med mormorn med kunde jag dessutom sitta och mata lillebror i lugn och ro medan storebror fick gå på liten upptäcksfärd, "fiska" från stenar och dansa runt granar :)

På eftermiddagen packade vi upp kassen med pyssel som vi fått från gammelmoster. Jag hade tjuvkikat redan tidigare, men nu hade vi letat upp en kartong som får bli pyssellåda. Vi är mycket förtjusta i att pyssla!
De pysselsaker som just nu används allra mest står framme i pysselhyllorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar