tisdag 13 december 2016

Lucia

Och så blir det plötsligt, mitt i allt, Lucia.
Vi vaknar till en vit värld och maken åker förstås till jobbet och jag hinner lagom tända ljus och göra i ordning en luciafrukost innan storebror kommer tassandes nerför trappan. Alldeles lagom till luciamorgon på teve och vi sitter i soffan och äter frukost och har det ungefär hur mysigt som helst.

Lite senare förvandlas den vita världen till en mer grå och jag släpar vagnen och storebror på bob på en slaskig hundpromenad. Men i trädgården är det prima kramsnö -en snögubbenallehäst som får heta Lilla Gubben skapas :)

Det är först framåt kvällen som luciastämningen kommer åter. Med kvällsfika på glöggte och lussekatter.
Man kan inte mysa till det för mycket!

6 kommentarer:

  1. Gillar "snögubbenallehästen" skarpt! Underbar design! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den snygg! Eller var... Barnet och hunden har hjälpts åt att amputera den idag...

      Radera
  2. Han blir nog ryttare som sin mamma ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu är det förvisso många år sedan jag satt på en häst... Men jag väntar ivrigt på att barnet ska fylla fyra och får börja på ridskola. Så länge gläder jag mig åt att han gärna köar till ponnyridning ;)

      Radera
    2. Hade ni bott här hade han redan fått börja! Mina "hästisar" är veckans höjdpunkt, 2-4 år är de. En halvtimme ridning och en halvtimme teori/hästpyssel! :-)

      Radera
    3. Ja, det hade varit toppen med er ridskola här i närheten! Känns dock lite långt att åka till Katrineholm varje vecka ;) På Folkatorp, som är den som känns mest aktuell här i närheten, får man börja när man är fyra...

      Radera