måndag 19 december 2016

Ett foto i timmen

Så var det då åter dags för efit. Förra gången var det lite turbulent efter lillebrors operation, men nu gör vi ett försök.

Runt midnatt
grymtar Chatterkatten missnöjt när lillebror vaknar. Före operationen sov han ofta hela nätterna. Hoppas att det snart vänder tillbaka!


Runt tre
konstaterar jag att gardinerna i vardagsrummet hänger snett och tänker att jag ska rätta till dem så fort jag har matat klart.

Runt fyra
har jag svurit för mig själv över pumpset som plötsligt gett upp och nu i stället använt handpumpen. Fantastiskt bra liten pump som införskaffades på Ullared för snart fyra år sedan. Handpumpning är dock inte ett långsiktigt alternativ.

Runt fem
har jag i någon form av desperation tänkt att ytterligare en kokning ska göra susen (så var det förstås inte ;)).

Runt sex
har citronminibiskvierna fått sig ett chokladtäcke av bara farten (lillebror var ändå vaken och storebror kommer ju upp när som helst).

Runt sju
äter vi frukost i vardagsrummet. Storebror vill inte längre sitta på sin tripptrapp-stol trots att mamman tycker att en sådan fungerar långt upp i ålder.

Runt åtta
pysslar vi god-jul-kort.

Runt nio
har jag precis fixat ett klädbyte på lillknodd och kan inte för mitt liv begripa var den senaste timmen tagit vägen...

Runt tio
är vi på väg till storebrors dagmamma för att önska God Jul.

Runt elva 
har vi just tagit av oss ytterkläderna här hemma.

Runt tolv
tvättas händerna efter maten. Tänk att det är så kul med vatten!


Runt ett
kommer han inlufsande efter en sväng i trädgården.

Runt två
kalasas det på fruktsallad.

Runt tre
är det så mörkt att det känns befogat med reflexväst. Notera att gatubelysningen är tänd!

Runt fyra
stoppar vi nejlikor i apelsiner. Det luktar jul. Eller nejlika.

Runt fem
är det dags för middag. Maken kom inte bara hem till middagen utan hade även hämtat ut ett pump-set (ytterst ovanligt att han kommer i så god tid).

Runt sex
funderar jag på hur Ica Allé i Hallsberg får tag på sin ekologiska laktosfria grädde när ICA Maxi i Kumla har slutat ta in den för att det är brist...


Runt sju
är det dags för den kanske viktigaste stunden på dagen -kvällsfikat tillsammans.


Runt åtta
är lillebror i sitt esse. Växlar mellan att boxas med kon, prata med bläckfisken och titta i kors på sina händer :)

Runt nio
tittar maken och lillebror i mönsterboken.


Runt tio
är det åter dags för date med pumpen. Chatterkatten gör mig sällskap.
Det får vara dagens sista bild.

9 kommentarer:

  1. Innehållsrik och lång dag, undrar just när du sov ... Hoppas du får mer sömn i natt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får ta igen det när barnen blir större :D Lillebror har ju efter operationen kommit på att det här med sömn nattetid är överskattat...

      Radera
  2. jaggu var du tidlig på'n i dag!
    Takk for titten

    SvaraRadera
  3. Tittar in på din långa dag.

    SvaraRadera
  4. God morgon!

    Är inne och kikar på din dag!
    Verkar ha varit en bra sådan. Även om den började tidigt

    SvaraRadera
  5. Ack alla dessa sömnlösa småbarnsnätter! Hoppas du får lite avlastning och kan vila på dagtid ibland!

    SvaraRadera
  6. Och vilka jättefina gardiner! tänker jag.

    SvaraRadera
  7. Kvällsfika är verkligen mysigt att ha tillsammans.

    SvaraRadera
  8. Har storebror börjat hos dagmamma nu? God Jul till er!

    SvaraRadera