onsdag 14 december 2016

En solig decemberdag

Gårdagens blaskväder övergick till underbara fem minusgrader! Storebror och Cosmoshunden kunde inte komma ut och leka nog fort i solen. Och som de leker, de där två!

Det fina vädret inbjöd också till kranstillverkning. I år fick det bli granris som är lite mer lättåtkomligt än lingonris eftersom vi har det på tomten...

 För övrigt är adventsriset i sin kruka nu klätt, minibiskvier bakade och det första julgodiset likaså.

Den här tiden före jul, det kan vara den bästa på hela året!

9 kommentarer:

  1. Oj, vilken energi!
    Hur gick det med kepsen? Blev den söndersliten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä... men snögubbenallehästens morotsnäsa blev uppäten.

      Radera
  2. Så fort betygen är satta ska jag njuta av lugnet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja passa på nu innan bebisen kommer ;)

      Radera
  3. Ja, det där julgodiset känns minsann igen, såna gör jag varje år, men har glömt det totalt - tills nu -! Av grannen - i din ålder kanske, med liten halvårsgosse - fick vi lite julgodis och en av sorterna var himmelskt goda! Dom ska jag göra ikväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande, kanhända kommer detta himmelskt goda julgodis på bloggen sedan?
      Det som känns igen, det började jag göra efter att pv hade gjort sådana för några år sedan ;)

      Radera
  4. Jag beundrar verkligen dig som med nyopererad liten bebis kan åstadkomma så fin julmiljö och härlig stämning för hela familjen. Underbart att se din äldste och hunden leka så fint. Jag hade det så också med mina -lugn och lekvänlig labrador och stor tomt med skogen intill. Minns detta med glädje - bästa tiden i mitt liv! God Jul till er alla från soligaProvence och fortsatt god läkning till den lille minste!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får bli lite som det blir i år. Mycket tid går förstås åt till matning och att bära, bära, bära... Men jag är ju hemma på dagarna och kan göra saker och ting när det passar. Vissa dagar blir mest inget alls gjort och andra dagar hinner vi mer :) Och jag älskar verkligen det här med adventstid.

      Cosmoshunden är egentligen motsatsen till lugn, och ett direkt olämpligt umgänge till barn som redan är lite hundrädda. Nu är ju storebror också av det ganska... livliga slaget och de leker fantastiskt bra ihop.

      God Jul!

      Radera
  5. Ps: Men det var mitt recept han gick efter ,-) Ds.

    SvaraRadera