onsdag 9 november 2016

Vad är väl presidentval när man har en rosa hjälm?!?

Nä, en sådan här dag kan väl inte få passeras utan någon form av inlägg. För det var sannerligen skrämmande dystra besked att vakna till. Jag tänker att jag måste ha missat något. Inte kan väl så många människor vara så helt...
Samtidigt skänker den hopp, bilden som nu sprids.  Upplagd på instagram av Ametist Azordegan. Trots att jag inte alls har gått till botten med någon källa. Jag vill helt enkelt så gärna tro på den att jag låter bli sådant där som källkritik.
Bilden som visar hur resultatet hade blivit om enbart människor födda efter 1982 fått rösta...


Gänget här hemma bryr sig förstås inte ett dugg om vad som händer i världen.
Lillebror är sitt vanliga förnöjda jag.
Cosmoshunden är lycklig över snön och storebror är lycklig över sin pulkahjälm. Den som han själv har beställt av sin pappa. Då när han kom med telefonen till mamman och bad att få ringa till pappan. För att så fort pappan svarade säga "jag vill ha en rosa hjälm till pulkan".
Just så.

4 kommentarer:

  1. Har ni några pulkabackar i närheten?

    SvaraRadera
  2. Det är skönt att vi kan ha våra olika vardagsliv i fred och glädjas åt vad vi hittar för guldkorn.
    Trump är en skrämmande företeelse, och mer skrämmande att han har många anhängare!

    SvaraRadera