måndag 21 november 2016

Ingen överraskning längre...

Nej, det var inte ett smart drag att köpa pappans födelsedagspresent tillsammans med tvååringen.
"Nu är det vår hemlis, vi berättar bara för pappan om din nya mössa, inte om det här" säger jag.
Sedan pratar vi inte mer om det. På hela dagen. Och jag tänker att han kanske har glömt. Att eftermiddagens biblioteksbesök blir viktigare att berätta om när pappan kommer hem strax före läggdags.

Trodde jag ja.

När pappan kommer hem strax före läggning hör jag snart
"Mamma säger nej, jag får inte säga..."

Sådär ja.
Man kan väl säga som så att pappans present inte är någon direkt överraskning längre.

3 kommentarer:

  1. Hahaha! Jag har gjort samma misstag en gång. Så går barnet ner för trappan och säger "Pappa, vet du vad mamma och jag har köpt i julklapp till dig?" - trots att jag står på övervåningen och nästan skriker åt honom att vara TYYYYST! Han har aldrig varit så billig! ;-) Han var fem år då, och så här tre år senare minns han fortfarande hur arg mamma blev. Men han har varit en fena på att hålla överraskningshemligheter sedan dess iaf! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är ju lite skillnad på en femåring och en tvååring. Jag tror helt enkelt inte att han begrep hur mamma kunde vara så dum och säga att han inte fick berätta för pappan vad vi gjort på dagen 😅

      Radera