lördag 19 november 2016

Ett Foto I Timmen


Så var det då åter dags för efit. Inser nu när jag lägger upp bilderna att den här dagen (också) bestått av hundra procent barn.

Runt tre
är han nymatad och sover nu gott i sitt nest medan jag pumpar. (jag skulle inte ha sagt att han börjat sova hela nätter...)

Runt halv sju
matar jag lillebror samtidigt som vi läser bok nere i soffan.

Runt halv åtta
uppfyller jag önskemål om grötfrukost.

Runt halv nio
har jag en date med pumpen och storebror får titta på Nicke Nyfiken.

Runt halv tio
är lillebror hungrig.

Runt halv elva
leks det för fullt.

Runt halv tolv
är det egentligen hög tid att gå in och äta mat!

Runt halv ett
kaaan det hända att jag hade somnat när jag la storebror för en middagslur...

Runt halv två
är det jag, Chatterkatten och pumpen...

Runt halv tre
plockar vi ur diskmaskinen. Besticklådan är storebrors uppgift.

Runt halv fyra
håller vi som bäst på att tillverka fågelmat.

Runt halv fem
är det dags för matlagning.
"Jag kan fikta möjöttena" säger storebror.

Runt halv sex
sitter lillebror hos pappan medan vi äter middag.


Runt halv sju
har maken åkt på pokerkväll. Och jag konstaterar att våra drygt 160 kvadratmeter här hemma inte riktigt utnyttjas (katten kom inte med på bilden, men hon ligger på armstödet) 😅

Det fick alldeles bestämt bli sista bilden för idag.



16 kommentarer:

  1. Söt katt :)

    https://pylonofthepit.wordpress.com/2016/11/19/efit-161119/

    SvaraRadera
  2. Så klart de vill vara nära :-)

    Vad stor lillebror blivit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, helst på ;) Och lillebror växer så att det knakar! Nästa vecka blir han tre månader.

      Radera
  3. Du har en redig hjälpreda i köket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är en hejare på att hjälpa till och nåde den som inte låter honom göra själv eller exakt som han har tänkt sig ;)

      Radera
  4. Vilka godingar du har!
    Och vilken tur att man inte kan få barn i min ålder... bäbisgullandet är så lockande, men jag skulle orka högst en halv dag. I dag har jag varit latare än latast. Trött och slö. Och ingen har ropat efter mat/lek....som tur är,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja allt som oftast är allt roligt och härligt. Hade jag svarat på den här kommentaren runt halv tolv i går kväll/natt hade jag skrivit att man orkar för att man måste ;)
      Bebisen här hemma tror jag att vem som helst skulle orka med -han är hittills i sitt liv en väldigt okomplicerad lite kille.

      Radera
  5. Inte konstigt att bloggen blir fylld av barn när livet är fyllt av barn! Njut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är som just vad jag försöker göra, och tror att jag lyckas rätt bra med. Det är ju rätt få år av livet som barnen är små :)

      Radera
  6. När det är som nu, ute. Då bor jag i fel sida av landet. Blir bättre när vi får mer snö och när den stannar. Är lite besvärligt att vara ute nu.
    Härligt att se och följa din dag som vanligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är ute i alla väder. Snöslask brukar innebära att man kan få till någon form av liten snögubbe ;) Fast jag föredrar förstås också när det är ordentlig vinter och sådär lagom kallt.

      Radera
  7. Härliga bilder! Och jag säger som Bloggblad :) Det är tur att vi kvinnor är fertila i en viss ålder; där räknade nog Vår Herre ut det tämligen bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja fast jag läste nyligen att det är allt vanligare att kvinnor över fyrtio får barn och att det i Sverige finns flera nyblivna mammor närmare sextio... Ja, den äldsta var väl till och med sextio om jag minns rätt...
      Här blir inga fler barn -när jag är dryga sextio tänker jag börja se fram emot pensionen och eventuellt börja hoppas på barnbarn ;)

      Radera
  8. ...och så kommer det en tid när de inte längre vill vara så där nära! Ej heller vill hjälpa till...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vet ju det och just därför försöker jag ta tillvara på den här tiden så mycket jag bara kan...

      Radera
  9. Takk for titten!!
    Sett unga i arbeid!! :-)

    SvaraRadera