fredag 11 november 2016

En kallelse i brevlådan

Så kom den då, nu i veckan, kallelsen till lillebrors första operation.
En bunt med papper om allmän information, patienthotell, hälsodeklaration och en massa annat. Två till fyra timmar ska den ta, operationen.

Jag är kanske sjukligt besatt av att omedelbart strukturera upp saker och ting. Skriva listor. Som för att liksom ha kontroll på läget. Det gjorde jag nu också. Skrev en lista på vad som skulle fixas. Och insåg snabbt att för att kunna beta av den här listan var vi rätt beroende av andra människor...
Turligt nog har vi fantastiskt fina människor omkring oss och nu har vi både hund- och kattvakt klara samt reservbarnvakt för storebror om han skulle bli förkyld eller sjuk.  Sjuka är för övrigt det vi är som mest rädda för -är lillebror det minsta snorig skjuts operationen fram...

Efter ett antal telefonsamtal fram och tillbaka, med oerhört vänliga och tillmötesgående människor, är även patienthotell för pappan och storebror bokat. Så nu är vi ganska redo. Knappt en månad kvar...

2 kommentarer:

  1. Har nu läst ikapp .., det är inte många bloggare kvar i min länklista, så jag är sååå glad att du fortsätter! Göra-listor-grejen känns igen ..., och välsignelsen av att ha fina människor omkring sig när det kniper.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag tror att läsarkretsen minskar också. Kommentarsfäten för några år sedan var ju betydligt mer välfyllda. Å andra sidan är jag själv en rätt flitig läsare, men väldigt dålig på att lämna kommentarer... Det är hur som helst så roligt att du tittar förbi!

      Radera