lördag 29 oktober 2016

Vardagsliv i huset vid ekarna

Och så har jag varit sådär dålig på att blogga... igen.
Det är så svårt att hinna med. På dagarna prioriteras som liksom andra saker och när kvällen väl kommer ja då är det nattning och matning och pumpning och i bästa fall även lite tillsammans-tid innan jakten på nattsömn börjar :)

Vi har i alla fall höstpysslat. Massor. Storebror har upptäckt glittret och vi har numera glitter... överallt! Uppskattat är det i alla fall. Häromdagen stod vi mitt i den stora leksaksaffären när barnet drar i min arm.
"Det gör ont när du drar i mig, berätta vad du vill i stället" säger jag.
"Jag vill åka hem och pyttla" svarar barnet.
Det är alltså hans önskan. Där och då. Bland alla leksaker. Att få åka hem och pyssla. Det är mammas gosse det ;)

Lillebror överraskade oss alla med att vända sig från mage till rygg i babygymmet. Nåja, tippa över är väl kanske mer rätt benämning. Och han såg lika förvånad ut som vi. Från rygg till mage är det dock en bra bit kvar, än om han kämpar tappert :)

Den här bilden hamnade på facebook. Jag la ut ett täcke på golvet så att lillebror skulle kunna ligga på det. Storebror och Cosmoshunden blev båda mycket glada.

Och så har det ju varit lekparksfredag igen.
Fredag förmiddag hänger vi där med fina kompisar. Och vad är väl gungor, klätterställning och rutschkana när det finns träd, grenar, löv och stenar alldeles intill...

Och så massor av mys förstås. Storebror är så oerhört förtjust i sin lillebror och lillebror är inte bara tålig utan spricker allt som oftast upp i ett stort leende när han ser honom. Här är en suddig bild som maken tog med paddan i förbifarten.

Att Halloween firas den 31:a i USA, det har vi koll på. Här i Sverige tycks det däremot firas lite när som helst och ikväll dök det upp en massa spöken här hemma. Jag var lite osäker på hur tvååringen skulle reagera, men han tyckte att det var jättekul med alla läskiga barn som kom och knackade på. Turligt nog hade vi strax före första spökgänget gjort i ordning pumpan som vuxit i trädgården. Eller vi och vi, det är maken som fixar sådant, ivrigt påhejad av barnet :)


Så.. 
Happy Halloween!

2 kommentarer:

  1. Ser väldigt trevligt och mysigt ut i huset vid ekarna.De båda pojkarna ser ut att vara väldigt goa.Håller med pojken om att det är roligt att "pyttla".Tänk så mycket det finns att pyssla med.
    miie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den partiska mamman tycker förstås att båda barnen allt som oftast är fantastiska ;)
      Pyssla kan man göra i all oändlighet!

      Radera