söndag 23 oktober 2016

Två månader!

Nä, man ska inte jämföra barn, men vi kan ändå konstatera att våra barn har, under sina två första levnadsmånader, varit varandras direkta motsatser. På precis alla sätt och vis. 
Även utseendemässigt kan vi konstatera.
...och storleksmässigt -lillebror är hela fyra centimeter kortare och väger drygt två kilo mindre (trots att de var nästan precis lika stora när de föddes)...

Lillebror 2 månader, 1 dag.

Storebror 2 månader, 1 dag.

Nu är han i alla fall hela två månader, lillebror. Tiden bara flyger fram och samtidigt känns det som om han alltid varit här. Vår fina, goa lilla Hugo.

15 kommentarer:

  1. Vilka sötisar! Och så fint det kommer att bli sen med duktiga kirurger som ordnar till det hela för lillebror. Att han väger lite mindre är det för att du får flaskmata så mycket eller var storebror mera glad i maten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Storebror tyckte väldigt mycket om mat... och lillebror var ju aningen trött i starten :)

      Radera
  2. Då säger vi grattis till lilla tvåmånaderskillen! Och till er som fick honom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vi är verkligen lyckligt lottade!

      Radera
  3. Men jag tycker de är ganska lika, jag. Släktskapet syns definitivt! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju väldigt svårt att se det...

      Radera
    2. Men så är det väl oftast? :-) Man har svårt att se det själv men andra ser det. Det är som när folk säger att jag är lik min mamma. Jag tycker INTE ALLS vi är lika liksom. :-)

      Radera
  4. Så söta killar du har, stort grattis!
    Biggan, utan inloggning

    SvaraRadera
  5. Grattis till två fina killar!

    SvaraRadera
  6. Biggan och Eva; Tack! Vi känner oss väldigt lyckligt lottade :)

    SvaraRadera
  7. Lite sent - men grattis till er alla i familjenb! Jag tycker också att man ser drag från storebror. Kanske är det lättare för utomstående att se.

    SvaraRadera