onsdag 12 oktober 2016

Rustade för kallare dagar

Nu tror jag att storebror är rustad för vintern. Termobyxor har ropats hem på Tradera, vinterjacka är beställd och torde komma med posten idag och igår investerade vi i skor. Sköna funktionella kläder känns som så viktiga investeringar...  

Glädjande nog börjar ull komma allt mer. Ett toppenmaterial som både andas och håller värmen även om det blir fuktigt.  

Själv skulle jag också behöva ett par termobyxor, men det känns inte alls lika lockande att shoppa. Och så tittar jag lite drömmande på de här skorna, som förstås är alldeles för dyra.

Häpp, nu är i alla fall delar av familjen rustade för kallare dagar. 
Eller, som storebror glatt sa: "Nu kan det bli kyligt!"

5 kommentarer:

  1. Underbart att ull är tillbaka, det finns inget bättre. Jag har liknande skor som de du vill ha, jag har Keen, dyra men de bästa skor man kan tänka sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ullen är toppen... bara man kommer ihåg att inte tvätta för varmt ;)
      Och nya skor är ett måste. Tar för givet att de håller länge också för det priset.

      Radera
  2. Molly och Jocke var och köpte Höstskor idag. Molly fick välja färg, det blev de rosa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi skulle ha köpt höstskor, men expediten tittade på Noahs vattentäta joggingskor och tyckte att det verkade onödigt eftersom höstskorna höll ungefär samma värme, men bara var lite högre i skaftet. Billigt och bra... så vi slog till på vinter i stället.
      Rosa lyser upp fint i höstrugget!

      Radera
  3. I Östersund finns företaget Woolpower. De tillverkar bara kläder i ullfrotté. De har en fabriksförsäljning med både 1:a och 2:a sorteringsgrejer. Idag blev det ett besök och det införskaffades strumpor, sockar och lös turtleneck till lillan och en lång undertöja till maken. Ull är oslagbart, jag har numera bara vintersockor i ull. Du skulle garanterat ha uppskattat butiken!

    SvaraRadera