fredag 14 oktober 2016

Första parkett och tandläkarbesök

Åh vad det är spännande att grannen håller på att lägga om taket. Inte minst när en stor kranbil kommer med tegelpannorna. Länge länge fascinerade det här i morse.
Så länge att det nästan blev bråttom till tandläkaren för ett premiärbesök. Efteråt kan vi konstatera att, tja, mamman satt bra i tandläkarstolen och att tandläkaren, inte helt oväntat, absolut inte fick titta i munnen på barnet.
Prata kunde han däremot. Som när mamman sa att jodå, vi borstar alltid tänderna efter kvällsvällingen, och barnet genast sa att han ligger i mammas och pappas säng och "då kan man dricka välling efter tandborstningen". Lite rätt hade han ju, för igår var vi på femtioårskalas och kom hem långt efter läggdags och bäddade ner oss allihop i samma säng... med vällingen.

Nu tar vi helg!

2 kommentarer:

  1. Fullkomligt underbart! En av mina systrar kom en gång hem med en av tandläkaren handskriven lapp där det stod: "Vägrar samarbeta" ...., och när jag läste dina rader var jag ÖVERTYGAD om att han skulle gapa så fint, så jag looooog så här mycket sen. Vilken härlig krabat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nä jag hade nog räknat med att han inte skulle vilja gapa. Det var lite femtio femtio om han skulle vilja prata, men jo, det gjorde han ju verkligen :)

      Radera