söndag 9 oktober 2016

Ett Foto I Timmen

I förvirringens tecken har jag nu gjort efit på fel dag.
Nåväl, det fick bli ett foto i timmen en dag för tidigt och det publiceras ju i alla fall rätt dag ;)

Runt ett
kommer Chatterkatten och gör oss sällskap när lillebror får mat.

Runt två
har jag en dejt med pumpen... och plöjer avsnitt av Vänner på Netflix.

Runt fyra
har lillebror åter vaknat och är hungrig. Värma mjölk...

Runt fem
är det bara jag och en envis fluga vaken. Dejtar pumpen igen.

 Runt sju
pratar storebror med lillebror i soffan.

Runt åtta
äter vi äppelscones och lyssnar på Ring så spelar vi.

Runt nio
rör jag i det som ska bli äppelmust.

Runt tio
har jag som just fixat ett av de planerade helgprojekten -gräva fram bänken i tvättstugan.

Runt elva
trotsar vi ruggvädret och går i ett höstigt skogsstråk.

Runt tolv
dukas lunchen bort.

Runt ett
sover precis hela familjen samtidigt!

Runt två
sover någon lite till...

Runt tre
pratar vi samtidigt som lillebror får mat.

Runt fyra
leker de på golvet.

Runt fem
är vi hemma hos kompisar två gator bort. Fina tvååringar läser bok i väntan på maten.

Runt sex
dukas det fram till efterrätt.

Runt sju
är vi precis hemkomna och hälsas av hungrig Cosmoshund och social Chatterkatt.

Det fick bli sista bilden. Denna efit-dag som visade sig vara en dag för tidigt.

26 kommentarer:

  1. :D Det är lätt ta fel på dag. Ring så spelar vi, har jag inte lyssnat på, på flera år!! Ändå är det ett bra program!

    Du och familjen ser ut att ha haft en fin efit-dag, även på en lördag ;)

    Ha en fin fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ring så spelar vi är ett måste på lördagar :)

      Radera
  2. Inte lätt alla gånger.. ta rätt dag menar jag :) Haha.
    Många gånger upp där om nätterna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nä jag brukar snarare komma på det för sent...

      Radera
  3. Mysiga stunder mellan bröderna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, storebror är väldigt förtjust i sin lillebror :)

      Radera
  4. Ojoj, de där nätterna, jag saknar inte att vara vaken dygnet runt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nä, men det är fantastiskt att det ändå går så bra när man är mitt i det.

      Radera
  5. Min arbetskamrat J; den nyblivne förstagångpappan, blir allt blekare. Svårt med sömnen ..... ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det hör ju som liksom småbarnstiden till. Fast det här går ju inte att jämföra med när storebror var bebis och man kunde amma i sängen, halvt i sömnen. Oj så smidigt det var!

      Radera
  6. Roligt att se din dag. Liksom du var jag en dag för tidig och ser att vi gjorde lite liknande saker - tvättstuga, skogspromenad och barn-tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja men vad skönt att fler än jag var förvirrade ;)

      Radera
  7. Så skönt att gå bort och äta! Ni ser ut att ha haft en fin dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen jättelyxigt. Och gott!

      Radera
  8. Fin tvättstuga förresten!
    Ytterligare nått jag borde renovera lite :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oändligt många renoveringsprojekt i hus ;) Men just badrummet, med tillhörande tvättstugedel, totalrenoverade vi faktiskt förra sommaren.

      Radera
  9. Inne och kikar på din dag. Skoj som vanligt. Jo, nu knackar hösten verkligen på dörren.

    // Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och det är jättehärligt!

      Radera
  10. Men stackars dig, det blev inte många timmars sömn för dig. Jag hoppas du har fått sova ut ordentligt.
    /Annika
    https://auroraaurum.wordpress.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nä, sova ut känns lååååångt borta. Nätterna ser ut så här just nu, men det är så klart absolut värt det!

      Radera
  11. Gulligt med tvååringarna som sitter o läser sina böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är hemskt söta tillsammans :)

      Radera
  12. Meen vilken liten lillebror! Och en trevlig dag fick ni, oavsett vad den heter i almanackan. Tack för titten

    SvaraRadera
    Svar
    1. En och en halv månad är han nu, lillebror :)

      Radera
  13. Ja jisses, de där bebisnätterna! Man glömmer dem snabbt när de är över, kan jag lova!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag vet ju det. Och det är ju faktiskt en rätt, eller väldigt, begränsad period av livet. Bebistiden är så kort så man får passa på att njuta 💚

      Radera