lördag 17 september 2016

Kvarntorpshögen

Fredag är pappan-slutar-tidigt-dag.
Och är det fint väder passar det ju alldeles utmärkt att fara på utflykt! Idag tog vi Kvarntorpshögen. Pappan och lillebror tog bilen till toppen. Noah och jag tog de 427 trappstegen...
Jag hade räknat med x antal pauser. Tvååringen kan dock ha ärvt sin mammas envishet. 
Det blev ingen paus ;)

Svavelos -högen är ju fortfarande aktiv. Men utsikten är det inget fel på.

Fika/matpaus för hela familjen...

Spännande ställe, tyckte storebror. Ytor att springa på och en massa konstverk att undersöka.


Och så den totala lyckan när bästa kompisen Juni dyker upp. Konstverk i all ära, men högt gräs att rulla runt i slår bestämt det mesta (och senare på kvällen plockar vi årets första fästing som satt sig. årets sista också hoppas jag).
Jag älskar utflykter!

2 kommentarer:

  1. Där har jag också varit... Tog dock bilvägen. Helt fantastiskt ställe och konstverken lyfter det hela ännu mer. Ett perfekt utflyktsmål. Verkligen ork i benen på Noah! Jag hade utan tvekan fått pausa x flera på vägen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi brukar försöka åka dit minst en gång om året. Tar ju inte mer än en kvart att åka härifrån... Och jag blev lite full i skratt när vi kom upp och det visade sig att farbrorn, som höll ett rätt konstant avstånd bakom oss, klockade sin trappbestigning.

      Radera