söndag 25 september 2016

Ett Foto I Timmen

Så var det dags att dokumentera dagen igen. Efit :)

Runt ett
är det dags att mata...

Runt två
ser jag ytterligare ett avsnitt Vänner medan jag pumpar.

Runt fyra
följer en trött Cosmoshund med ner när det är dags för matning.

Runt fem
dejtar jag pumpen igen. Lillebror pratar förnöjt, mätt och belåten.
 Runt sju
anar jag att det är fint väder ute.



Runt åtta
äter vi frukost och lyssnar på Ring så spelar vi.

Runt nio
bjuder storebror lillebror på kycklinggryta, potatis och tårta...
 Runt tio
letar de utan framgång efter korna som gått i hagen under sommaren.
Lördagsutflykt i det fina höstvädret!

Runt elva
intar lillebror maten i ett gammalt soldattorp.
 Runt tolv
har de där två sprungit och sprungit och sprungit. Nu är det dags att åka hem.
 Runt ett
vet han vad som väntar och tycker sig vara den olyckligaste hunden i hela världen.
Runt två
bygger far och son med lego.

Runt tre
letar vi ekollon i trädgården.

Runt fyra
plockar jag mig en bukett.

Runt fem
har han burit undan nästan alla grenar som jag slängt ner från äppelträdet.

Runt sex
tittar vi på Daniel Tiger.

Runt sju
kvällsfikar vi tillsammans.

 Runt åtta
är det åter dags för matning.
Och det fick bli den sista bilden.

11 kommentarer:

  1. Men vilken härlig dag med massa utomhus-vistelse. Underbart! Här fock vi sol först på kvällen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tillbringar nog generellt ganska mycket tid ute om det inte ösregnar.

      Radera
  2. Oj, vilken natt! Får du vila något på dagtid?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä med ett barn kunde man ju leva efter devisen att sova när barnet sover. Det funkar rätt, eller väldigt, dåligt med två barn ;)

      Radera
  3. Ja, jag tänkte som Anni .., vilken natt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livet just nu :) Om bara några månader behöver lillebror förhoppningsvis inte äta lika ofta på natten.

      Radera
  4. Gissar att det blir en del TV-tittande på nätterna. Om ni har HBO Nordic kan jag rekommendera Parks and Recreation.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag plöjer serier med korta avsnitt. Vi har inte HBO... Faktiskt knappt några tevekanaler alls utöver SVT och fyran... Ja och så viasats sportkanaler, men de räknas inte ;)

      Radera
    2. Jag menade https://se.hbonordic.com/ :-)
      Avsnitten på Parks är runt 20 minuter.

      Radera
  5. Men vilken liten stackare där i duschen! Så otroligt söt.
    Hoppas du får lite vila efter den natten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han tyckte verkligen att livet var pest ;)
      Alla mina nätter ser ut så där för tillfället. Och det är förstås klart värt det :)

      Radera