fredag 9 september 2016

Ett Foto I Timmen

Japp, jag tänkte mig försöka på det... ett foto i timmen. Med nattmaningar och sjukhusbesök. Bland annat.
Vi får väl se hur det går.

Runt halv ett
värmer jag mjölk.
 Runt halv två
pumpar jag som bäst när teven frågar om jag fortfarande tittar...

Runt halv fyra
vaknar han som är två och en halv vecka av sig själv och önskar mer mat.

Runt halv fem
suckar jag över den där tejpen som hela tiden lossnar Tänker ett tag att bebisens läpp ska få lufta, men vet samtidigt att morgonen som snart nalkas inte kommer att erbjuda en massa tid för tejpfixande.

Runt halv sju
har vi precis läst Tjuren Ferdinand

Runt halv åtta
har mormorn just kommit, storebror kräkts och jag stressar runt som en yr höna. Ingen bild...

Runt halv nio
har jag haft osedvanligt tur med parkering vid sjukhuset och är faktiskt i tid.

Runt halv tio
är vi mitt emellan undersökningar av lillebror.

Runt halv elva
väntar jag på provsvar i väntrummet.

Runt halv tolv
kommer de ut och säger att de missat hälften av proverna. Små små händer ska bli stuckna igen.

Runt halv ett
är vi plötsligt på permission och hämtar maken.

Runt halv två
är vi hemma en snabbis hos mormor och storebror ❤️ Maken matar bebis och jag packar väskan så att det ser ut som om vi ska flytta.

Runt halv tre
är vi så åter på väg till sjukhuset.
Vink vink till mormorn och han som är storebror. Jag känner mig ytterst osugen på att spendera natten på sjukhus, även om det förstås är bra att lillebror är under kontroll.

Runt halv fyra
har vi fått oss ett rum.

Runt halv fem
har jag förskräckts över alla smittoskyddsregler, isoleringen, att bebisen inte får lämna rummet, alla anvisningar om handsprit och att mobiltelefonen måste vara avstängd... Och längtar verkligen verkligen hem. Redan. 
Gläds över 60 urdruckna milliliter. Måtte lillebror mirakulöst öka en massa i vikt över natten!

Runt halv sex
äter jag middag ute i pentryt och glömmer att fotografera.

Runt halv sju
ska maken snart åka hem till mormor och storebror.

Runt halv åtta
har det varit prinsdop på teve och bebis sover och himlen färgas vacker utanför fönstret och jag tänker att det här är rätt lugnt och skönt (alldeles särskilt efter det att jag blivit påmind om just det. Av en fin vän. Efter det att hon först både erbjudit sig att hjälpa till med handling i helgen och att komma förbi med en bok).
 

Runt halv nio
sover den här lilla grodan på sin mamma ❤️

Runt halv tio
tittar jag på Skavlan och väntar på att nattskiftet ska komma och säga hej (kvällsskiftet har sagt hejdå och sagt att nattskiftet snart kommer förbi).

Runt halv elva
saknar jag vår sovlösning hemma och önskar mig silvertejp till nappen. Nu är det lite sovdags före nästa matning. 


Den här dagen blev ju inte riktigt som jag tänkt, men okej ändå.
Godnatt!

19 kommentarer:

  1. Oj, vilka goa små fötter!!

    SvaraRadera
  2. ja precis, man blir så glad av de små fötterna!

    SvaraRadera
  3. Härligt att få följa din dag! Gullefötter! :-)

    Jag ska försöka vara med idag jag också, vi får se hur det går.

    SvaraRadera
  4. God morgon, hoppas du fått sova lite trots att bebisen tar upp mycket tid.
    /Annika
    https://auroraaurum.wordpress.com/

    SvaraRadera
  5. Hej
    Kikar in på din.....natt :-o
    Får säga grattis :-)

    SvaraRadera
  6. Åååh...lilla handen..!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se upp så att jag inte beställer vantar med ;D

      Radera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår precis din frustration över att vara tvungen att bli kvar på sjukhus... Men det går, det också. Skickar mental styrka!//Tinna

      Förstår inte varför mitt jobbgoogle plötsligt ska kommentera...?

      Radera
  8. Vi kämpade på, med sond och pump i många månader! Min Gustav, han bajsade stort, tyvärr, inför varje viktig vägning...

    Heja er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har pratats om sond i omgångar, men ännu har vi sluppit. Och nu minsann visade vågen så fint resultat att vi får åka hem på permission!

      Radera
  9. Hoppas natten gått bra! Men varför ligger ni inne. Mår lillebror inte riktigt bra?

    Sköt om dig och dina stora och små från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Natten har gått finfint. Det är bara siffrorna på vågen som inte riktigt visat vad de borde och då får man sova på sjukhuset.

      Radera
  10. Kikar tillbaka på din dag dan efter. Mycket sjukhus och jag hoppas att allt lugnar ner sig så ni får rå om er lille prins på hemmaplan.

    SvaraRadera
  11. Lilla skruttet, hoppas att ni får lite lugn och ro snart. Grattis till en så liten fining!

    SvaraRadera
  12. Hoppas ni får åka hem snart. Och grattis till er nye lille kille.

    SvaraRadera