onsdag 21 september 2016

Att inte hänga med i svängarna

Trots att vi  tillbringar mest hela dagarna tillsammans hänger jag inte med i utvecklingen. Alls.
Plötsligt lyfter han ur bestickkorgen ur diskmaskinen och sorterar in alla bestick i lådan medan jag plockar ur övrig disk.
Plötsligt brer han själv sin smörgås vid frukostbordet. Ett (ganska) jämnt lager leverpastej och två gurkskivor.
Plötsligt skär han äpplena till pajen i alldeles lagom stora bitar (mamman har skalat och plockat bort kärnhuset).
Plötsligt knäcker han äggen på ett alldeles utmärkt sätt när vi ska baka kaka.
Plötsligt har han själv hällt upp mjölk i sitt glas vid matbordet.
Plötsligt dukar han av efter sig. Ställer bort tallriken och glaset på bänken.
Mammas fixarkille. Här gör vi pizza.

Föddes han inte nyss?

5 kommentarer:

  1. Ja, jag hänger inte heller med ,-)
    Här går det minsann undan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går så himla fort! Jag ser fram emot att småbarnsåren ska vara förbi och vill pausa tiden samtidigt ;)

      Radera
  2. ...och rätt vad det är så är han 1,85 lång och har 45 i skor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är fler som säger så och jag börjar ana att ni har rätt...

      Radera
    2. .... å i hallen snubblar du över tio st storlek 45 till. All mjölk du handlade igår är redan slut... :-)

      Måste vara så härligt att se alla framsteg. Fina rader att läsa hälsar jag också!

      Radera