söndag 28 augusti 2016

Söndagsbesök

Jag hade ju sagt att vi skulle vänta lääänge med besök, vis av erfarenhet från förra gången när det som liksom kändes som att vi borde bjuda in alla nästan bums vi kommit hem. Men idag minsann var huvudvärken bättre och lite socialt umgänge en stund kunde vara både trevligt och välbehövligt. Med kortkort varsel skickade vi sms till storebrors gudfar med familj och de kom på stört :)

Storebror, som visserligen haft leksällskap i trädgården, men inte inne på ett litet tag, var eld och lågor och tyckte att han "väntat väntat Thedoj Molly hela danen" (väntat och väntat på Theodor och Molly hela dagen).

En fin gosig filt och ett  mjukt får fick lillebror, som visade sina skills i både ätande, sovande och faktiskt till och med lite vakentid. Och mamman och pappan fick prata och storebror fick leka och efteråt var vi ungefär hur trötta som helst allihop, åt lite mat och hade kanske lite längre barnprogramstid än vanligt före läggdags. 
Vi har sån himla tur med så fina vänner som bor sådär bara tio minuters bilfärd bort!



2 kommentarer:

  1. Jag är så glad att du låter oss vara med, mossfolk! Det är inte många bloggar jag läser numera, men du är så bra på att uppdatera och då är det roligt att titta in! Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag tycker att det är så roligt med kommentarer -det är inte så mycket av den varan numera. Jag själv läser också allt färre bloggar i takt med att en efter en i "bloggfamiljen" uppdaterar mer och mer sällan. Kommentera är jag urdålig på, vilket nog beror på att jag ofta läser på telefonen eller paddan och då tänker att jag ska skriva en kommentar från datorn... sen...

      Radera