onsdag 10 augusti 2016

Nu är det slutsemestrat

I nästan ett halvårs tid har vi varit hemma både jag och maken. Ja, om man nu bortser från de där tio dagarna då jag jobbade.
Lite konstigt kändes det när han begav sig till jobbet i morse, efter att ha snoozat tre gånger ;) Sonen tyckte nog också det, för han har frågat efter sin pappa flera gånger och när bilen kom åkande sprang han längst staketet och kastade sig i pappans famn. Själv känner jag mig lite, eller mycket, handikappad som billös. Alldeles särskilt nu när jag inte direkt tillryggalägger några längre sträckor till fots. Lite dåligt tajmat med att de flesta har börjat jobba och de där nästan dagliga lekbesöken som vi blev så bortskämda med under sommaren, liksom har reducerats kraftigt.

Och det går i sanning mot höst. Idag har det varit tio grader och regn större delen av dagen. Blött och rätt kallt när man varit ute en stund, men desto mysigare att komma in!
Vissa träd börjar få höstfärger, rönnbären lyser röda, vi skördar zuchini, gurka, paprika och tomater för fullt, men flera av plantorna börjar se lite trista ut.
Och ikväll tändes gatubelysningen redan halv nio. Vi tänder lampor och jag ser fram emot en fin höst!
Höst och vår är ju faktiskt mina favoritårstider!

Två, ännu namnlösa, har blivit tillverkade också :) Sådana här snabba små projekt passar mig prima!

4 kommentarer:

  1. Tolv grader här igår. Ösregn mest hela tiden. Idag vaknade jag till ljust blå himmel .. men det ändrar sig nog ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fast här var det riktigt fint väder hela förmiddagen. Och nu visar termometern på sju grader. Snart dags att rädda in även de gröna tomaterna...

      Radera
  2. Kyligt här i Östergötland också. Igår regnade det hela dagen och kvällen och det är ytterst välkommet här, för det är sååå torrt överallt och bönderna börjar få problem med betet till djuren.

    Vi eldade i kakelugnen på kvällen, såå mysigt! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är något jag faktiskt saknar -en kakelugn!

      Radera