lördag 13 augusti 2016

Morötternas tur

Nu är det morötternas tid. Först hade vi bladspenat och rädisor till sallad nästan varje dag. Sedan åts här väldigt mycket potatis (vi fick fantastiskt god potatis i år!). I perioder har det blivit en hel del gurkstavar. Och zucchini har vi ätit i någon variant så gott som dagligen. Årets tomatskörd går inte att klaga på. Och nu en liten tid blir det nog väldigt mycket morötter i kosten.
Det är underbart att ha en trädgård och att kunna odla saker!
Ett litet växthus skulle ju inte sitta fel ;)

5 kommentarer:

  1. Inte visste jag att ni har morötter! 😉 Toppen med egna odlingar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, fast med tanke på att du var ute och letade persilja bland morotsblasten vet jag inte riktigt vem av oss som var mest förvirrad...

      Radera
    2. Tja, då var ju maten redan klar! 😊

      Radera
  2. Egenodlade morötter är sååå goda. Minns mormors...mums mums.
    Och nu när jag träffat en man som är väldigt odlingsglad så blir det nog en liten odlare av mig med. Mirakel händer... haha. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det beror väldigt mycket på vad det är för sort. Förra året hade vi två sorter och den ena smakade verkligen inte alls bra.

      Jag vet egentligen inte om jag tycker att det är jätteroligt att odla -det är ett förfärligt passande med vattning varendaste dag. Däremot tycker jag att det känns väldigt bra när man får skörda och ska äta det som är egenodlat :)

      Radera