söndag 14 augusti 2016

Grekisk rebetiko i Wadköping

Idag har vi varit i Wadköping och lyssnat på grekisk rebetiko-musik minsann. Att säga att det är den bästa grekika rebetikon jag har hört säger förstås inte särskilt mycket, om än något alls, eftersom jag nog faktiskt inte har något att jämföra med. Däremot gick vi efteråt framför ett par som var helt lyriska efter framträdandet. Det är min morbror som spelar bouzouki där längst till höger och hans fru som sjunger.

Efteråt hade någon i familjen väldigt bråttom till stora lekplatsen och vi lät oss villigt släpas med. Är man två år och har suttit på en dryga timmen lång konsert kan man allt behöva leka av sig :)
Jag konstaterade att människor har väldigt svårt att klä sina barn i det svenska vädret. Till höger om mig badade barn i plaskpoolen, till vänster om mig lekte ett syskonpar i jackor och mössor...

På väg tillbaka till bilen kunde vi konstatera att det fortfarande blommar vackert i stadsparken.
Tjohej vad helgen har gått fort! I morgon är det redan ny arbetsvecka för maken.

3 kommentarer:

  1. Visst var de bra! Tittade nu och då på den lille mannen. Hans blick var helt fokuserad på Yá mas!! Underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fast det blev lite myror i kroppen på slutet. Mycket lagrad energi att göra av med på lekplatsen sedan 💚

      Radera
    2. Ja, men då hade han ju suttit i en hel timme! Hade gärna följt med om det gått. Förstår att det fanns gott om energi att göra av med. ;)

      Radera