tisdag 30 augusti 2016

Dunderhonung i mjölken

Hade jag varit en mjölkko hade jag förmodligen varit den bästa i ladugården. 
*peppar peppar*
Här finns mat och den ger alldeles bestämt starka barn ;) På översta bilden är storebror när han är tio dagar gammal. 

Och här är lillebror en vecka gammal.

För övrigt konstaterar jag att när storebror var bebis, då sökte jag framsteg hela tiden. Åh som jag såg fram emot att han skulle kunna sitta och vända på sig och sitta i stolen och tänk när han börjar prata och resa sig och...
Den här gången har jag mer förstånd att toknjuta av att bebis sover, ännu inte har värst mycket åsikter och liksom hänger med på en arm.

Ja, det finns en risk för att det blir en del bebisinlägg här ett tag framöver.
Livet just nu.

10 kommentarer:

  1. Så trevligt! (Med många bebisinlägg, alltså!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bebistiden är ju så himla kort, så det gäller att passa på att dokumentera :)

      Radera
  2. Jag var mycket mer avslappnad och lugn med nr 2. Bebisbilder är såååå välkomna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, på sätt och vis är jag väldigt glad över att det här inte är första bebisen. Å andra sidan tar det så oerhört mycket längre tid och mer engagemang att mata med specialnappflaska att det hade varit smidigt om han hade varit först...

      Radera
  3. Jag tittar gärna på bebisbilder. Det är så roligt att följa bloggvännernas liv och leverne. Men jag har blivit allt sämre på att blogga själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är sämre både på att läsa och kommentera bloggar. Framförallt det sistnämnda. Att skriva är jag däremot nästan beroende av och bloggen känns som ett prima sätt att få utlopp för det :)

      Radera
  4. Lillebror tycks bli lite mer mörkhårig också. Jag gissar att storebror kommer att få en brorsa som är honom "i hasorna" snart och ofta :-)

    Vad tycker Cosmos då om den nyinflyttade? Eller hänger han mest med sin vanliga polare?

    På tal om mjölken så kan man ju sälja mjölk till landstinget vad jag vet. Men det vet du säkert.

    Sen kom jag på att du är i klar minoritet i huset nu, dvs fyra herrar och en dam. Just det, glömde räkna med katterna. Då kanske det blir lite mer jämt fördelat.

    Njut av bebis och ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller sälja och sälja. Det är så dåligt betalt att det snarare handlar om donation. Jag vill dock se att det fortsätter fungera så bra och sedan fixa att eget lager i frysen innan jag ger bort värdefulla droppar ;)

      Cosmos är lite nyfiken, men varken han eller storebror tycker att den där bebisen är särskilt skojig.

      Radera
    2. Håret kommer han föresten att tappa och få ljusare sedan. Jag såg likadan ut som bebis :)

      Radera
  5. Men ååå, vilken vacker huvudform Hugo har!

    SvaraRadera