lördag 9 juli 2016

Underbara sommardagar

Gång på gång slås jag av hur underbart livet är.
Inte för allt i världen önskar jag mig något annat just nu (bortsett från en sjö lite närmare).
Jag älskar att kunna sitta ute på altanen och äta scones och lyssna till "Drömmen om Elin" med Lasse Berghagen på ring så spelar vi.

Jag älskar att ha äppelträd, än om där ännu bara är kart.

Och jag älskar att barnet kan gå och plocka vinbär och hallon och smaka på gräslöken... och norpa sig en rabarber fast han egentligen inte får.

Jag blir också alldeles lycklig när jag om kvällen vattnar gurkor och tomater och upptäcker flera skördeklara och jag tycker att det känns lyxigt med nyskördade rädisor till lunchen...

Underbart är det förstås med alla fina människor som hittar hit. Nästan dagligen har vi haft, eller varit på, lekbesök. Glada barn och massor av lek och bus.

Och hur härligt är det inte när man kan sitta på trappan och titta på pappan som klipper gräset, samtidigt som barnet kör runt med sin lilla skottkärra och... tja... klipper gräset han också ;)

Nöjd hund, sommarpratare, jordgubbar med grädde, sitta i skuggan under träden, plocka sommarblommor och sätta i vas. Listan kan göras nästan hur lång som helst.

4 kommentarer:

  1. Det låter helt paradisiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sommar när den är som bäst :)

      Radera
  2. Och jag blir varm i hjärtat av att läsa dina rader!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar säga att sommar är den årstid jag är minst förtjust i, men nu känner jag att jag nog får ta tillbaka det :)

      Radera