fredag 1 juli 2016

Sovmorgon som heter duga och så pyssel på det

Det är femton grader. Det blåser. Och det regnar på tvären.
Än om jag brukar säga att jag föredrar sådant här väder framför hetta och solgass måste jag tillstå att det inte direkt lockar till någon heldag ute.

Barnet och pappan tar tillfället i akt att inleda dagen med att sova till kvart över nio!
På riktigt.
Vid det laget har jag börjat känna mig rätt säker på att de nog har dragit på sig någon sjuka, men nädå, vid halv tio kommer de ner båda två på ett strålande humör.

Vi går inte ut. Vi ägnar istället den resterande förmiddagen åt att pyssla. Och mamman får behärska sig för att inte låta kontrollbehovet ta över. För vad gör det egentligen om det blir alldeles för mycket lim? Eller om glittertuberna tar slut? Till exempel.
Men saxen, den är ännu ajaj.

Efter regn kommer solsken :)
Vi hann både rädda snäckor från gräsmattan, ge mördarsniglarna "ett varmt bad" innan vi släppte ut dem i skogen, och inspektera bäcken.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att ni verkar ha det så fint! Det är roligt att ha fått följa med på din resa så länge :-)
    Även om jag inte kommenterar så ofta så läser jag o hänger med :-). Och uppskattar att du skriver så ofta! Önskar er en riktigt fin sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du kikar in! Jag märker själv att jag kommenterar allt mer sällan sedan jag börjat läsa fler bloggar på telefonen eller paddan. Det blir liksom inte av att knappa in någon kommentar då...
      Tack det samma!

      Radera