tisdag 12 juli 2016

Hemligt utflyktsmål

Det finns ett ställe som jag sett enstaka bilder från och som jag hade hört talas om, flera gånger, men som tycks omöjligt att googla sig fram till. Det är en jättefin konstutställning i skogarna utanför Askersund och de som ligger bakom denna har själva valt att inte göra någon reklam eller sätta upp några skyltar. Man vill väl inte locka dit "fel" folk, spekulerar jag. Det är helt enkelt mun mot mun-metoden som gäller. Och alla respekterar det å det noggrannaste, inte en enda facebookkommentar avslöjar platsen. Det gäller att känna någon...

Vi åkte dit med familjen A. Jag släpade på vagnen, men sonen knatade på hela vägen och jag känner mig nu mer övertygad än någonsin om att vi inte kommer att behöva någon syskonvagn.
Wow, vilket ställe! Där fanns helt fantastiska miljöer i miniatyr uppbyggda!
 Vi såg tomtarnas boningar (sonens gissning) och trollens hem. Myror som Cosmoshunden tyckte var superläskiga :)

 Vi avslutade med att grilla korv till lunch. Gott och mysigt!
Som extra bonus fick vi ett alldeles perfekt utflytksväder.
Liten kille tvärslocknade förstås i bilen på vägen hem.

4 kommentarer:

  1. Anna Rhodiner12 juli 2016 21:22

    Mysigt :)
    Du får jätte gärna skicka o berätta vart det är för dit vill jag åka och säkert mina barn också .

    SvaraRadera
  2. Smart idé ..., jag undrar hur många som blev omåttligt nyfikna nu! Jag blev det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag var ju hemskt nyfiken innan vi åkte dit och alldeles säkert är det en plats vi kommer att återvända till :)

      Radera
  3. Jag tillhör de som blev omåttligt nyfikna, helt klart :-D

    SvaraRadera