lördag 16 juli 2016

Ett Foto I Timmen

Idag är det visst dags för efit igen. Jag tycker att tiden snurrar på i en rasande fart!

Runt sju
upptäcker jag i min blogglista att det är en sådan häringa fotograferingsdag.


Runt åtta
är sconesen klara och vi är redo att äta frukost. Ring så spelar vi på paddan.

Runt nio
är vi ute, plockar mogna tomater och tittar på humlorna i höstanemonerna som står i full blom.

Runt tio
springer han i förväg mot lekparken. Den stora blomsterängen är överblommad och slagen.

Runt elva
har vi svängt vägen förbi kompisen Juni och leker lite i deras trädgård.

Runt tolv
äter vi lunch.

Runt ett
vilar vi, såväl två- som fyrbeningar.

Runt två
ploppas det i väntan på mellis.
Runt tre
har de andra försvunnit ut och jag tar tag i den dagliga rastningen av snabeldraken. Var kommer allt damm ifrån?!!
 Runt fyra
kastar jag en blick ut genom sonens fönster när jag byter sängkläder, och ser pappan klippa gräsmattan och barnet leka i sandlådan.

 Runt fem
bygger han duplo i väntan på att maten ska bli klar. Pallen som han sitter på gjorde min pappa till mig när jag var liten :)

Runt sex
tycker plötsligt både Chipper innekatt och Cosmoshunden att de ska få gå ut.

Runt sju
har jag plockat in en bukett blommor från trädgården och funderar på om den ska stå på vardagsrumsbordet, skänken eller bordet ute. Svåra beslut ;)

Runt åtta
hänger jag bebisfiltar, det kändes legitimt att tvätta upp dem nu när vi fått kuponger på små bebisblöjor med posten. Tyvärr saknas två av de bästa filtarna och jag har absolut ingen aning om var jag ska börja leta...

Nu tar vi kvällen här :)

11 kommentarer:

  1. Gillar lördagsmornarna, det blir mycket radio då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja... det blev mer innan vi fick barn. Nu försvinner ofta melodikrysset och slutet på ring så spelar vi, eftersom vi har gått ut eller hittat på andra grejor då.

      Radera
  2. Och jag glömde det förstås. Men det är ju det vanliga. Å andra sidan har det varit en sån gråtrist lördag, så vad skulle jag ha visat ..-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt och hållet Vonkis förtjänst att var med idag. Hade hon inte lagt ut en nattbild hade jag inte upptäckt något i morse :)
      Jag älskar det här vädret!

      Radera
  3. God morgon!

    Inne och kikar på din dag! Ja, hos mig hamnar allt damm UNDER sängen och i hallen!!! Konstigt!

    Ha en skön söndag!

    // Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, här kan man nog säga att det är väldigt jämnt fördelat precis överallt...

      Radera
  4. Ni fick ju lite gjort iaf.. mer än här :) Har ett räcke jag skulle fått upp och idag regnar det är! Skulle få ha ställningen till efter helgen så jag får se hur det går.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt svårt att inte göra någonting när man har en tvååring...
      Och nu låter du som min man -fungerar inte skruvdragare etc när det regnar? ;)

      Radera
  5. Är här och kikar på din dag.

    SvaraRadera
  6. Jag undrar också över dammet! Ids inte längre jaga det så flitigt...

    SvaraRadera
  7. Kul att jag var till Hjälp :-)

    Undrar stilla vad det var vovven och katten märkte av där ute när de ville ut samtidigt.

    SvaraRadera