måndag 4 juli 2016

Ett Foto I Timmen

Idag minsann, är det dags igen, för efit.
Och idag är det ingen vanlig dag, för idag är det sonens födelsedag!
Två år -älskade unge!

Runt fem
har som just en liten gosse kommit inknatande med kaninen i handen och krupit ner mellan mamman och pappan, för att bums somna om.

Runt sex
hänger jag ut fasadflaggan.

Runt sju
har jag förberett födelsedagsfrukosten, ställt fram den ena presenten från gammelmormor och gammelmoster, och väntar på att självaste födelsedagsbarnet ska vakna.

Runt åtta
provcyklas det för fullt i trädgården. Svårt och läskigt, men spännande och roligt på samma gång :)


Runt nio
får vi precis komma in till sommarvikarierande barnmorskan på rutinkontroll, men just precis då fotograferar jag inte. Ungefär tjugo minuter senare har vi kollat socker, mätt blodtryck och magen och jag får en liten lapp att lämna in på labb om några veckor.

Runt tio
är jag på jakt efter jordgubbar eftersom försäljarna i Hallsberg inte hunnit få upp sina stånd för dagen än. Det fanns i alla fall utanför det stora köpcentrat.

Runt elva
har jag som just planterat blommor i blomlåda och studerar skeptiskt de mörkare molnen som drar in på himlen.

Runt tolv
har vi beslutat oss för att chansa på att sitta ute på eftermiddagens kalas.

Runt ett
är jag i full fart med att plocka fram kakor.

Runt två
är det min pappa som fotograferar eftersom jag fixar tårtor. Sonen öppnar paket ute, men eftersom åskan mullrar och alla vittnar om ovädret de åkt igenom på vägen hit, har vi flyttat in extrabordet och dukningen...
 Runt tre
...eller en stund innan faktiskt...
blåser sonen ut ljusen i tårtan.

Runt fyra
leks det i ateljén.
 Runt fem
har de flesta åkt hemåt. Kattdamerna är utsläppta, jag har upptäckt att den godaste kakan blivit kvarglömd i kylen och sonen är uppvarvad ungefär till max.

Runt sex
har vi ätit middag, pratat med gammelfarmor på facetime och tittar nu på bompadraken medan pappan ställer i ordning efter kalaset.

Runt sju
har det kommit blomsterbud med blommor som doftar fantastiskt.

Runt åtta
sover en mycket nöjd liten kille och vi ska precis börja spela "Ticket to ride". Det är så länge sedan att maken behövde extrakolla i reglerna.

Runt nio
rör han sig inte ur fläcken -han som stressat upp sig så förfärligt under dagen.

Det får bli sista bilden. Barn och djur sover gott. Mamman, som är jag, ska snart följa deras exempel :)

17 kommentarer:

  1. Blir en spännande dag detta för nyblivne tvååringen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en mycket trött men nöjd kille som somnade här ikväll :)

      Radera
  2. Grattis till tvååringen. En månad och några dagar äldre än min lillkille då. Som blir 2 år i Augusti.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En härlig, men tålamodsprövande ålder ;)

      Radera
  3. Grattis till ligg-grabben, antar att han blev jätteglad för cykeln

    /Annika
    https://auroraaurum.wordpress.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Total lycka när han upptäckte den :)

      Radera
  4. Men vad spännande med födelsedag för liten grabb!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket spännande och fantastiskt roligt :)

      Radera
  5. Kul med födelsedag, två år redan...
    https://www.youtube.com/watch?v=7RvDgpcowPU

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är helt obegripligt!

      Radera
  6. Tittar in på din dag.
    Åh, födelsedagskalas! :)

    SvaraRadera
  7. sååå spennende å få sykkel.... Så ut som et hyggelig selskap!
    Takk for titten

    SvaraRadera
  8. Oj vilket härligt kalas! Full fart förstår jag!
    Och Ticket to ride, jätteroligt spel!

    SvaraRadera
  9. Hurra för tvååringen! :)

    SvaraRadera
  10. Hej
    Kikar in på din efitdag. Vad mysigt med födelsedag och kalas. Förstår om lillkillen blev glad för den cykeln

    SvaraRadera
  11. Otur på den kvarglömda kakan, men tur för er kanske... 😉

    SvaraRadera
  12. Grattis till tvååringen!

    SvaraRadera