lördag 2 juli 2016

Att sy litegrann... och så sällskapsspel

Det finns saker som jag gör då och då fast jag verkligen inte tycker att det är kul. Plockar fram symaskinen till exempel. Jag tycker verkligen verkligen inte om att sy. 
Men nu råkade det ju vara så att det där bebynestet som jag sydde till han som ska bli storebror behövde stoppas om och då var det föstås bara att ta tag i. Det är fortfarande för lite stoppning, men ska bara användas till ett barn till, så det får duga. 
 Det passar ju för övrigt rätt bra att pyssla med sådant en dag när regnet smattrar nästan oavbrutet mot rutorna.

För övrigt är vi inne i ett riktigt spelstim just nu och spelar sällskapsspel var och varannan kväll.
Ikväll blev det Pandemic -ett spel som absolut rekommenderas. Lagom långt, lite lagom strategiskt och ett stort plus för att spelarna liksom spelar med varandra mot spelet.


4 kommentarer:

  1. Låter som ett lite annorlunda spel. Särskilt det där att spela mot spelet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har bara sett barnspel med den idén annars, men det här är riktigt roligt!

      Radera
  2. Gillar det också! Skulle vilja testa någon expansion och se om det blir ännu roligare. Älskar sällskapsspel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Anders pratar också om expansioner.
      Här spelar vi massor i perioder. Synd att du inte bor lite närmare.

      Radera