fredag 29 juli 2016

Att storhandla från apotea

Haha, alltså, jag inser det själv, när jag kikar bland inläggen. Min blogg har verkligen verkligen blivit en bebis- och småbarnsblogg. Vi är liksom som alldeles väldigt mitt i det. Det ljuva småbarnslivet. Eller småbarnsträsket som en del föredrar att kalla det. Jag föredrar allt som oftast den första benämningen, men medger att det finns ögonblick när den andra stämmer bättre.

Idag kom i alla fall en storbeställning från apotea. Ja, på riktigt. Jag storshoppar från ett webbapotek... Allt från hudkrämer, till stora bindor (jodå, jag kommer ihåg hur glamoröst det var efter förlossningen), plåster och lite annat.
Vi köpte också på oss ett paket ersättning och jag läser fascinerat på innehållsförteckningen och hoppas innerligt att det ska fungera bra med pumpandet (det där att inte kunna amma är ju för mig alldeles nytt och låter ärligt talat rätt omständigt. eller väldigt). 

Storebror fick något så fascionabelt som alvedon för nästa viktklass. De två föregående förpackningarna har vi inte behövt öppna och med mycket tur dröjer det innan vi behöver utnyttja den här. Han lär dock inte växa ifrån den på ett tag...

Så himla praktiskt att kunna apotekshandla på nätet.

6 kommentarer:

  1. För mig funkade det fint att pumpa. Efter sex månader fick jag dock nog, av ljudet, och av det att känna mig så fruktansvärt låst... Hyllade sedan ersättning i tetraförpackning. Mitt absolut bästa! (Barn nummer 2, han vägrade flaska, ersättning och välling, och krävde efter året gröt, vid minst två olika klockslag, nattetid...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men gröt kan jag leva med. Det kan man ju röra till vid sängen... Mjölken däremot, då måste man ju stiga upp, hämta i kylskåp och värma. Och alltid packa med sig. Och så allt pumpande. Ja man vänjer sig så klart, men det var fantastiskt smidigt att amma.

      Radera
  2. Ja, helt perfekt är det! Häromdagen när jag var på vårdcentralen blev det tal om jag hade nåt mer uttag av min blodtrycksmedicin? Det hade jag ingen koll på, men när jag så kom hem loggade jag in och kunde se mina recept och antal uttag .., klickade i och beställde en förpackning. Dagen därpå fanns medicinen i vår postlåda. Suveränt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Recept har jag aldrig provat att beställa sådär... Kanske för att jag alltid är ute i sista sekunden när det ska hämtas ut medicin ;)

      Radera
  3. Tror vi hade varmt vatten i termos och pulver uppmätt i en burk vid sängen, bara att skaka ihop. Sen var Julia snäll nog att dricka tetrapacken rumsvarma, om det krisade när vi var borta tex.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ersättningen är ju som välling, men mjölken ska väl förvaras i kylskåp och värmas i vattenbad. Vi får förstås in rutin på det också. Så småningom :)

      Radera