onsdag 15 juni 2016

När sommaren inte är för varm

Jag brukar ju säga, lite då och då, att sommaren inte är någon favoritårstid. Jag tycker helt enkelt inte särskilt mycket om när det är för varmt. Min för-varmt-gräns tycks dessutom ligga ungefär tio grader lägre än andras dylika gräns. När folk sitter i solen och njuter sitter jag i skuggan och pustar ;)

Men svala sommardagar, morgnar med friskare morgonluft och kvällar när temperaturen går ner... Och doften av schersmin, inga tjocka bylsiga kläder, fina blommor att plocka in eller när svenska jordgubbar säljs för femton kronor litern...

Det är ju inte så att jag inte tycker om sommar alls. Jag är nog rätt förtjust i den här årstiden. När det inte är för varmt ;)

Vän av ordning undrar kanske vad det är för ekologiska jordgubbar som är så billiga. De är inte ekologiska. Jag får helt enkelt inte tag på några och vi resonerar som så, att eftersom vi köper all annan frukt och bär ekologiskt, ja då får det helt enkelt gå med giftiga gubbar. 

4 kommentarer:

  1. Jag tycker inte om när det är FÖR varmt (typ sommar i Italien), men jag tycker att det är sås sällan det är för varmt i Sverige. Däremot tycker jag att det är svårt att sova när det är ljust! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag säger ju att min gräns går tio grader under andras ;)

      Radera
  2. Jag känner likadant! Att inte orka göra något förutom att sitta still och ändå ha svetten rinnandes, gillart inte. Allt det andra däremot :-)

    SvaraRadera