torsdag 2 juni 2016

Att få en altan

Jag fick en altan i födelsedagspresent!
Det är sant. Äntligen ska det göras något i det där hörnet mellan köket och garaget, där det alltid är skugga och därmed mest lera och mossa... Och äntligen ska det bli en uteplats där man kan sitta även varma sommardagar...
Materialet fick vi av mina föräldrar och arbetskraften står maken för.
Det kan eventuellt vara ett projekt som vi så småningom efterklokt säger att vi borde ha väntat med. Att maken tillbringar så mycket tid i trädgården rimmar rätt illa med att jag inte får lyfta, men vi får förstås försöka anpassa och blir det inte klart före snön kommer det fler år ;)
Och dagar som idag fungerar det fint. När lilleman är på strålande humör och ägnar över timmen åt att måla med vatten(färger) på stenarna som pappan grävt upp.

#Blogg100
Dag 94

6 kommentarer:

  1. Måla på stenar som är så himla kul. En skulle kanske börja med sånt igen. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag målar ju stentroll och andra figurer och sätter i rabatterna. Men idag ägnade vi oss bara åt... fritt skapande. Och jag hade ju helt orutinerat glömt att små barn tycker att det är minst lika kul att måla med bara vatten 😊

      Radera
  2. Vad spännande, Molly kommer gärna förbi och utövar detta estetiska skapande

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte alls särskilt spännande, men jättekul om ni kommer förbi ändå 😊

      Radera
  3. Och jag minns en liten AP som satt timmavis och spottade på små, små stenar ..., hur nu detta kunde vara så roligt!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stenar är helt enkelt skojiga grejer... Alldeles särskilt i kombination med vatten 😉

      Radera