måndag 13 juni 2016

Altaninvigning och lkg-möte

Igår skruvade maken fast sista plankan på altangolvet. Staket och trappa kommer så småningom.
Idag smyginvigde vi altanen med frukost ute. Det kändes ungefär hur bra som helst :)
Herr hackspett hälsade på en snabbis i äppelträdet och ett ensamt rådjur passerade precis vid häcken.

Sedan kom mormorn och maken och jag åkte till plastikkirurgen för att träffa en lkg (läpp-, käk-, gom)-sköterska. Man kan säga att vi inte blev värst mycket klokare, men att det förstås blir som det blir. Vi ska i alla fall beställa hem ett par specialnappflaskor att ta med oss till bb.
Ja, det är ju några månader kvar förstås, till hösten.


6 kommentarer:

  1. Ser kanonfint ut. Har Anders dragit en lång skarvsladd och dragit ut TV för att kunna titta på matchen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nä den såg vi inne 😊

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, jag har verkligen saknat en altan eller någon form av uteplats. Filt på marken är mysigt ibland, men inte jättepraktiskt när man ska äta middag eller när lilleman ska äta yoghurt till frukost... Ska bli spännande att se resultatet när staketet kommer upp.

      Radera
  3. Grattis! Altan är ju LJUVLIGT! Det blir ju verkligen som ett extrarum i huset! Och jag minns en gång att Monet skrev att den lille krabaten som ligger i din mage, inte kan hamna på ett bättre ställe och det är precis så jag känner. Föräldrar som är så lugna, trygga och jordnära. Vilken gåva!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu blir den här utan tak, men åh så härligt att ha någonstans att sitta ute!
      Och ni är så snälla, men vi har ju ännu ingen aning om hur det kommer att bli. Jag är inte helt säker på att jag kommer att känna mig lika lugn när jag kör timmarna från Uppsala med nyopererad skrikande tremånadersbebis i bilen ;) (eller så sovs det hela resan...)

      Radera