tisdag 10 maj 2016

Tisdag

Kvart över sju åkte jag hemifrån. Då hade jag hunnit se en bit av en intervju med Miljöpartiets nya språkrör på Nyhetsmorgon. Hon skötte sig fint. Vägde sina ord noga.

På min rast tittade jag på mobilen och såg att det kommit ett mms:
"Mammas sommarkille visar sin nya look."

Alla fina lockar är bortklippta.
På riktigt.
Nåväl, barnet tyckte att det var en spännande upplevelse. Och han är i alla fall inte snaggad.

På jobbet har jag idag erfarat att det är varmt att gå på skräpplockarpromenad i strålande solsken och att det inte är någon superhit att sitta i sandlådan och smörja in barnen med solkräm.

På vägen hem från jobbet blev jag skjuten av polisen. Turligt nog hade jag inte kört för fort. Oturligt nog hade de slagit ihop fartkontrollen med körkort och alkoblåsning. De hade någon form av ambition om att få mig att fickparkera i en pytteliten lucka. Jag erbjöd dem att parkera min bil. Turligt nog var jag i alla fall nykter. Jag undrar hur många positiva utslag de fick på de där stickorna en tisdagskväll.

Vid sex var jag hemma. I posthögen hade det kommit en skjorta vunnen på Tradera och en kallelse för första information om LKG (läpp-, käk-, gomspalt). Barnet tittade på Bolibompa och på spisen fanns spenatsoppa att värma.
I fönstret växer gurkor.

En tisdag i maj.

Blogg100
Dag 71

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är kanon med överraskande alkotester, även på tisdagkvällar. Det händer ibland att man i kassan anar alkoholdoft på såna som sedan går ute med varorna och dom allra flesta kör ju bil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tycker också att det är bra, både med hastighets- och nykterhetskontroller. Förhoppningsvis fick de inte så många utslag. Jag tror ändå att de allra flesta var på väg hem från jobbet den tiden. Att många körde för fort vet jag däremot. Det var inte många dom bara behövde blåsa innan de fick åka vidare...

      Radera