onsdag 4 maj 2016

Tillbaka till verkligheten

Nu har jag levt ett helt fantastiskt hemmaliv under nästan två års tid. Vilken ynnest!
På slutet har det förstås varit lite upp och ner, men det här ljufvliga hemmalivet har bestått.
På måndag däremot, då är det tillbaka till verkligheten som gäller. Med långa arbetsdagar och pendlingstid därtill. Lite som en vikarie kommer jag att bli, när jag kommer in under en så begränsad peridod. Och det är väl kanske inte supermotiverande varken för mig eller den befintliga personalen. Meeen det är bara åtta veckor. Om åtta veckor är det nämligen semester. Och därefter hoppas jag på att få graviditetspenning beviljad.

Idag har jag i alla fall varit en "vanlig gravid". Gått på rutinbesök hos barnmorskan. Tagit blodprov och mätt blodtryck. Mätt magen och lyssnat på hjärtat. På helt vanliga familjecentralen. Som alla andra gravida människor i Hallsberg gör. Och allt var preciiis som det skulle. Just så som det är på de flesta.

För övrigt har det jobbats i trädgården. Maken har slitit mest hela dagen och sonen har... typ... hjälpt till. Grävt lite här, vattnat lite där, burit bort lite kvistar, sprungit ungefär hur mycket som helst och busat med Cosmos.



#Blogg100
Dag 65

2 kommentarer:

  1. Men kära nån då. Detta har jag totalt och helt missat. Så kul! Åååå så spännande!

    Är det vådan av att läsa bloggar för dåligt som jag missat detta eller har det varit lite "hemligt"?

    När är det BP som sjukhusnördar säger?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hen beräknas komma i höst, så det är långt kvar. Och nu är du avslöjad för att ha läst här sällan 😉

      Radera